پناهندگان-افغان-سرمایه-بشری-ما-هستند

رئیس اجراییه با ابراز این مطلب می گوید که دید ما باید به پناهندگان افغان مقیم کشورهای خارج به عنوان سرمایه های بشری این وطن باشد.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجراییه حکومت وحدت ملی امروز سه شنبه(30 جوزا) در  کنفرانس روز جهانی پناهندگان گفت: ما نسبت به تمامی پناهندگان که خارج از کشور زندگی می کنند مسولیت داریم تا در صورت بازگشت آنان به کشور به گرمی از آنان استقبال و پذیرایی نمایم.

عبدالله عبدالله تصریح می کند متفکران و دانشمندانی زیادی را در میان مهاجران افغان داریم که در اگر به کشور برگردند خیلی از مشکلات و بی سوادی ها در کشور از بین خواهد رفت که می توانند برای اجتماع مفید قلمداد شوند.

رئیس اجراییه تاکید نمود، اوضاع جاری بر هیچ کس پوشیده نیست اما بحرانی سراسری مهاجرت که دو سال قبل اتفاق افتاد افغانستان جز کشورهای بود که بیشترین نیروی کار باسواد خود را از دست داد و این بزرگترین صدمه برای اقتصاد یک کشور خصوصا افغانستان است.

وی همچنان خاطر نشان ساخت که "موضوع  طرح ریزی برای جلب مجدد پناهندگان از کشورهای خارج و اعتماد دوباره آنان به حکومت بسیار راه طولانی را می خواهد تا بتوانیم کاری برای ترمیم رنج های گذشته آنان انجام دهیم."

پناهندگان افغان سرمایه بشری ما هستند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد