پیشه-وران-آماتور-حرفه-ای-می-شوند

معینیت تخنیکی و مسلکی وزارت معارف از راه اندازی کورس های تیوری استاد- شاگردی برای اولین بار در کشور خبر می دهند

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: رحیل محمد فرملی معین تعلیماتی تخنیکی و مسلکی وزارت معارف امروز چهارشنبه(11 اسد) در کنفرانس خبری با بیان این مطلب گفت: ایجاد این کورس های می تواند در مسکلی شدن نوجوانان و جوانان است که از تعلیم و تربیت در مکتب محروم مانده و به دلیل اوضاع بد اقتصادی قادر به ادامه تحصیل نبوده اند.

آقای فرملی تصریح نمود، کسانی در این برنامه جذب می شوند که به دلایل مختلف از صنف نهم مکتب باز مانده و نتوانسته اند ادامه تحصیل دهند. که با سپری نمودن این دوره های به مدت سه سال می توانند در پایان سند صنف دوازهم را بدست آورند تا بتوانند به راحتی وارد دانشگاه شده ادامه تحصل نمایند.

وی  افزود:" این کورس در رشته های میکانیک؛ خیاطی، نل دوانی، برق تدریس می شود که در مطابق نیاز رشته ها توسعه خواهد یافت."

 رحیل اظهار داشت که این کورس های آموزشی برای فعلا در مرکز و مزارشریف راه اندازی شده است که این برنامه در ولایت های ننگرهار، بغلان، سرپل، بامیان، قندوز، قندهار، پکتیا و هرات گسترش می یابد که تاچند سال دیگر این برنامه سرتاسری خواهد شد.

معین تعلیماتی تخنیکی و مسلکی وزارت معارف تاکید می کند این برنامه حدود 600 تا میلیون جوان آماتور را زیر چتر خود خواهد داشت تا پیشه هایشان را به صورت مسلکی فراگیرند.

او همچنان اظار داشت که صنف های استاد- شاگردی برای سه سال، هفته سه روز به صورت شبانه برگزار خواهد شد که نظر به نیاز مدت تدریس از سه روز به پنچ روز می تواند افزایش یابد.

فرملی خاطر نشان ساخت مرحله اول این کورس قبلا آغاز شده بود که به دلیل مشکلات عدم شناسایی گروههای مورد هدف، سهل انگاری مسولین، نبود تجهیزات و مواد مصرفی، عدم آماده گی برای  نصاف تعلیمی مورد نیاز این برنامه ناکام ماند.

او تعهد سپرد این تمامی مشکلات در این زمینه حل شده و هیچ مانعی برای جلوگیری از آن وجود ندارد.

پیشه وران آماتور حرفه ای می شوند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد