کابینه-پلان-عمل-کاهش-و-مدیریت-آلودگی-هوای-شهر-کابل-را-تصویب-کرد

پلان عمل کاهش و مدیریت آلودگی هوای شهر کابل در جلسه کابینه تصویب گردید، برای اجرای این پلان نهاد های دولتی موظف شدند.

به گزارش افغان نیوز: جلسۀ کابینه به ریاست محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان، شام روز گذشته در قصر چهارچنار ارگ دایر گردید.

پوهنیار فریداحمد مومند مشاور ارشد مقام ریاست جمهوری در امور ترانسپورت، در این جلسه پلان عمل به منظور جلوگیری، کاهش و مدیریت آلودگی هوای شهر کابل را به جلسه مطرح کرد.

کابینه پلان متذکره را مورد تصویب قرار داد و وزارت ها و ادارات دولتی را موظف نمود تا به همکاری مشاوریت و نهادهای یاده شده، در تطبیق پلان اقدام نمایند.

همچنان برای آقای مومند وظیفه سپرده شد تا با همکاری مشاور ارشد مقام عالی ریاست جمهوری در امور روابط و استراتیژیک و اداره حفاظت محیط زیست؛ پلان آگاهی‌دهی آن‌را ترتیب و از طریق شاروالی ها و برنامه میثاق شهروندی وزارت احیاء و انکشاف دهات به آگاهی مردم برساند.

همچنان در این جلسه سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ، پیشنهاد آن وزارت مبنی بر تقاضای پوهنتون هنر توکیو پیرامون انتقال دو قلم آثار نقاشی دیواری یافت‌شده از ساحۀ مس عینک به کشور جاپان، جهت ترمیم و وقایۀ آثار متذکره را به جلسه مطرح نمود که مورد تائید قرار گرفت.

سپس؛ معین آب وزارت انرژی و آب پیشنهاد آن وزارت مبنی بر منظوری وجوه مالی استملاک زمین و جبران خساره املاک شخصی (زمین و منازل) را که تحت پروژه برق آبی مانوگی ولایت کنر قرار گرفته به جلسه مطرح کرد که مورد تصویب قرار گرفت.

در اخیر جلسه پنج مورد معاهدات بین المللی توسط معین سیاسی وزارت امور خارجه به جلسه ارایه شد که مورد تائید قرار گرفت

کابینه پلان عمل کاهش و مدیریت آلودگی هوای شهر کابل را تصویب کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد