کوچیان-مکان-مناسب-برای-بودوباش-ندارند

رئیس کمیسیون مستقل کوچیان می‌گوید؛ بیشتر کوچی ها در کشور، جای بود و باش مناسب، بیمارستان و دسترسی به آموزش ندارند که در این زمینه حکومت نیز در چهارده سال گذشته هیچ توجه نداشته است.

به گزارش افغان خبر؛نشست دو روزه برای بررسی چالش‌های که کوچیان با آن روبرو اند در کابل برگذار شد و در این کنفرانس نماینده‌های کوچیان از تمام ولایات کشور اشتراک کرده اند.

دلاور فیضان رئیس کمیسیون مستقل کوچیان امروز (دو شنبه 15 سنبله) در کنفرانس دو روزه حل مشکلات کوچیان گفت؛ سالانه میلیون‌ها افغانی از طریق محصولات آنان به عایدات دولت واریز می شود،اما آنان به امکاناتی که دیگر شهروندان کشور بر خوردارند، دسترسی ندارند. 

به گفته‌ی رئیس کوچیان؛ این قشر جامعه بیش از چارده سال است با مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند اما حکومت در این مدت توجه لازم برای حل مشکلات آنان نکرده است.

آقای فیضان خاطر نشان میکند؛ کم رنگ بودن حضور کوچیان در مشارکت سیاسی از مواردی دیگریست که این مسئول قوم کوچی از آن انتقاد میکند و می‌گوید؛ حکومت وحدت ملی به حق کوچیان ظلم کرده است.

نماینده‌های کوچیان همچنان برخی از مقام‌های بلند پایه دولتی را به انداختن تفرقه میان کوچیان و دیگر اقوام کشور متهم میکنند و می‌گویند؛ انان با تفرقه اندازی میخواهند به منافع شخصی و گروهی خودشان نایل شوند.

چندی پیش رییس جمهور کشور محمد اشرف غنی  کمیسیون را تشکیل داد تا برای حل مشکلات کوچیان،راه‌های حل جستجو کند تا کوچیان یک مکان مشخص برای بود و باش داشته باشند و از آموزش و پرورش نیز برخوردار باشند.

این نماینده‌ها قرار است مشکلات خود را فردا در ارگ با رییس جمهور در میان بگذارند.    

 

کوچیان مکان مناسب برای بودوباش ندارند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد