گروهی-از-افراد-برای-دعوت-مردم-به-راه-نیک-موظف-شدند

مسوولان وزارت امر به معروف و نهی از منکر می‌گویند که گروهی را در نهاد‌های حکومت گماشته شده اند تا مردم را به راه نیک دعوت و از منکرات جلوگیری کنند.

به گزارش افغان نیوز؛ محمد صادق عاکف، سخنگوی سرپرست وزارت امر به معروف امروز ( دوشنبه، ۳۱ اسد ) در گزارش‌دهی دولت به ملت افزود که مکان‌های تفریحی برای زنان و مردان جاهای جداگانه ساخته شده‌اند تا زنان به راحتی به تفریح‌گاه‌ها بروند.

او گفت که این وزرات محتسبین را در نهادهای حکومتی گماشته شده تا مردم را به راه نیک دعوت کرده و از منکرات جلوگیری کنند.

عاکف افزود که در جریان یک سال گذشته یک‌هزارو۸۹ شکایت از مرکز و ولایات به این وزارت گزارش داده شده است که ۷۱۵ شکایت به ریاست‌های مربوطه انتقال داده شده و از این میان ۱۱۷ شکایت حل شده، ۵۱۹ شکایت تحت بررسی قرار دارد و به ۷۹ مورد دیگر به گونه شفاهی رسیدگی شده است.

او گفت که در جریان یک سال گذشته رهبری این وزارت در ۲۳ ولایت سفر کرده و با مردم، پرسونل ملکی و نظامی این ولایت‌ها درباره فواید امر به معروف و نهی از منکر صحبت‌های نموده است.

به گفته این وزارت، به منظور تحقق فرامین رهبری امارت اسلامی در صفوف نظامی کشور معینیت نظامی نیز در ساختار این وزارت ایجاد شده است.

یکی از خبرنگاران در این نشست پرسشی را مطرح کرد که« موقف پوشش دانش‌آموزان دختر از نظر شرعی و اسلامی چه مشکلی دارد که تاکنون درهای مکاتب دخترانه مسدود مانده‌است» سخنگوی وزارت امر به معروف در پاسخ گفت: وزارت معارف مستقل است و ما در امور این وزارت دخالت نمی‌توانیم.

 عاکف در مورد پوشش حجاب زنان گفت که« باید لباس زنان تنگ، باریک، نازک، مزین و معطر نباشد».

 

آژانس افغان نیوزـ مهدی انصاری

گروهی از افراد برای دعوت مردم به راه نیک موظف شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد