گزارش-ویژه-آسیب-شناسی-فساد-اداری-در-دادستانی-کل-منتشر-شد

کمیته مستقل مشترک نظازت و ارزیابی مبارزه علیه فساد اداری گزارشی از شناسایی آسیب های فساد در دادستانی کل منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: شماری از مسولان اداره مک و دادستانی  کل امروز چهارشنبه(28 سرطان) طی نشستی با ارایه نتایج بررسی ها و کارکردهای دادستانی می گویند که تغییرات مثبت زیادی نسبت به سال های گذشته در این داره به وجود آمده است.

جاوید نورانی عضو کمیته نظارت و ارزیابی تصریح می کند دادستانی کل تغییرات اساسی را جهت رفع کمبودی های گذشته به وجود آورده است که عبارتند از ایجاد مرکز عدلی و قضایی مبارزه با جرایم سنگین فساد اداری و نیز در راستای مبارزه علیه فساد اداری که برای تامین موثریت و شفافیت نیاز به اتخاذ اقدامات و تدابیر بیشتری دارد.

آقای نوری می افزاید یافته های اداره مک نشان می دهد که ساحات آسیب پذیر به فساد اداری در رشوه ستانی و مداخلات در این داره بوده است که در حال حاضر به آن اندازه محسوس نمی شود.

در همین حال نور حبیب جلال معاون دادستانی کل در امور تحقیق نیز اضافه نمود عدم همکاری وزارت داخله با دادستانی، عدم تشریک مساعی کاری میان دادستانی و پولیس، وجود نگرانی ها پیرامون چگونگی شفافیت در رابطه به اجرات در قبال برخی قضایای ارجاع شده به دادستانی کل و همچنان عدم مصونیت قضایا انتقال داده شده از یک ولسوالی به ولسوالی دیگر از مواردی است که حل شده و نگرانی در این راستا دیگر وجود ندارد.

معاون دادستانی کل اظهار داشت شیوه های کنونی سیستم مدیریت قضایا، روند پیگیری و تعقیب قضایا را به مشکل مواجه کرده وباعث بروز تناقص میان آمار قضایای ارایه شده از سوی دادستانی و محاکم گردیده است.

وی یاد آور می شود که کمبود تجهیزات لازم، تعمیر و تسهیلات و عدم ظرفیت کافی برای تحقیق قضایا، توقیف و حبس شخص به عنوان یک ابزار غرض دریافت رشوه و تعیینات و جلوگیری از مداخلات غیر قانونی در دادستانی کل روی میز بررسی و حل آنها به عنوان یک چالش می باشد.

مارک پیمان عضو کمیته نظارت و ارزیابی نیز با تاکید بر حمایت های اداره مک در زمینه شفافیت و مبارزه با فساد گفت که اقدامات و تلاش ها دراین باره جریان دارد تا دادستانی  به یک ارگان قابل اعتماد مردم تنظیم شود.

 

 

گزارش ویژه آسیب شناسی فساد اداری در دادستانی کل منتشر شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد