گشت-و-گذار-بی-جهت-و-مسلحانه-در-هفته-شهید-قابل-قبول-نیست

رئیس بنیاد احمد شاه مسعود از جوانان طرفدار احمد شاه مسعود میخواهد که در هفته شهید از گشت و گذار مسلحانه و گروهی بدون جهت در سطح کشور کابل خودداری کنند و آرامش مردم را برهم نزنند.

به گزارش افغان خبر؛ احمد ولی مسعود امروز (دو شنبه ۱۵سنبله) در صحبت با رسانه ها گفت: "کاروانهای که در سال‌های اخیر باعث آزار و اذیت مردم در سطح شهر کابل میگردیدند، می خواهیم که به آرمان شهدا و به ویژه آرمان شهید مسعود احترام بگذارند و از گشت وگذار بدون جهت که سبب آزار و اذیت مردم می‌گردد خود داری کنند".

در چند سال اخیر کاروانهای مسلح در آستانه هفته شهید، در سطح شهر کابل به تیر اندازی‌های بی مورد پرداخته اند که سبب کشته و زخمی شدن شماری از شهروندان نیز شده بود.

آقای مسعود می گوید که احمد شاه مسعود خود نیز در زمان زندگی اش از گشت و گذار بیجای افرادش که سبب آزار و اذیت مردم می شد تنفر داشت و جوانان طرفدار او نیز باید از این کار خود داری کنند.

او گفت کاروانهای که در سطح شهر بی نظمی می کنند مربوط به بنیاد شهید مسعود نخواهد بود و نیروهای امنیتی با هر گونه بی نظمی در سطح شهر باید برخورد کنند.

به گفته وی، افرادی که در پشت کاروانهای گشت زنی مسلحانه در سطح شهر هستند در پی مخدوش ساختن چهره شهید احمدشاه مسعود بوده و باید از این کار شان دست بردارند.

آقای مسعود از جوانان خواست که به خاطر تجلیل بهتر از هفته شهید در محافل ختم، برنامه های اهدای خون و حشر عمومی تنظیفی شهر کابل شرکت کنند.

به گفته وی، کمیسیون دولتی بزرگداشت از هفته شهید تمامی اقدامات امنیتی را روی دست می گیرند و نیازی نیست که جوانان از سلاح های دست داشته شان سوء استفاده کنند.

همه ساله از ۱۸ سنبله که مصادف با از بین رفتن احمد شاه مسعود است در شهرهای مختلف افغانستان به شکل رسمی بزرگداشت می شود و به خاطر ارج گذاری به مقام شهدای کشور ۱۵ تا ۲۰ سنبله به نام هفته شهید نام گذاری شده است.

گشت و گذار بی جهت و مسلحانه در هفته شهید قابل قبول نیست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد