یونیسف-بیش-از-هزار-خانه-تخریب-شده-است

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد می‌گوید که در نتیجه‌ی سرازیر شدن سیلاب‌های اخیر بیش از ۱۰ هزار خانه در پنج ولایت افغانستان به گونه قسمی و کامل تخریب شده و روزانه برای ۲۲ هزار نفر در مناطق سیل‌زده‌ آب آشامیدنی، فراهم می‌کند.

به گزارش افغان نیوز؛ صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) امروز ( دوشنبه، 7 جوزا) در گزارشی گفته است که در نتیجه سرازیر شدن سیلاب‌های اخیر در افغانستان ۱۰هزارو۱۰۰ خانه در پنج ولایت به گونه قسمی و کامل تخریب شده‌اند.
در گزارش این سازمان آمده است که این خانه‌های مسکونی در ولایت‌های بدخشان، تخار، بغلان غور و فاریاب در اثر جاری‌شدن سیلاب‌ها آسیب دیده‌اند.
بر بنیاد این گزارش، از تاریخ ۱۰ تا ۱۱ می (۲۱ الی ۲۲ ثور)، در اثر سرازیر شدن سیلاب‌ها در ۲۱ ولسوالی ولایت‌های بدخشان، تخار و بغلان، ۷هزارو۸۰۰ خانه به گونه کامل ویران یا آسیب دیده‌اند و بیش از ۵هزار خانواده نیز بی‌جا شده‌اند.
بر اساس این گزارش، در نتیجه جاری‌شدن سیلاب‌ها در ۱۰ ولسوالی ولایت غور که مرغاب بیش‌ترین آسیب را دید، بیش از ۴۱۰ خانه ویران شده و این سازمان گفته است که در این ولایت ۲۷ مرکز بهداشتی و تغذیه تخریب و ۶۲ باب مکتب نیز به گونه جدی آسیب دیده‌اند.
صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد گفته است که در تاریخ ۱۷ می (۲۸ ثور) که ولایت فاریاب نیز شاهد جاری‌شدن سیلاب‌های ناگهانی بود، ۹ ولسوالی این ولایت را متاثر ساخت که در نتیجه آن ۱هزارو۸۹۰ خانه به گونه قسمی و کامل آسیب دیده‌اند.
بر بنیاد این گزارش، در نتیجه این سیلاب‌ها در این ولایت ۳ مرکز بهداشتی و ۲۳ مکتب نیز به گونه قسمی و کامل تخریب شده‌اند.
یونیسف تاکید کرده است که سیلاب‌های اخیر بسیاری از سیستم‌های آبی را تخریب کرد و خانواده‌ها برای تامین آب سالم کافی برای آشامیدن، پخت‌وپز و حمام کردن در وضعیت بدی قرار دارند و روزانه برای ۲۲ هزار نفر در بخش‌های سیل‌زده‌ افغانستان آب فراهم می‌کند.
با این حال، برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد روز گذشته نیز در خبرنامه‌ای گفته است که در پی سیلاب‌های هفته‌های اخیر در افغانستان ۸۰ هزار نفر متضرر شده‌اند و
به گفته برنامه جهانی غذا، سیلاب‌های بیش‌تری در افغانستان رخ داده که بر اساس گزارش‌ها، افزون بر تلفات انسانی، منازل مسکونی و جاده‌ها در بدخشان نیز تخریب شده است.
این درحالی است که ولایت‌های بغلان، کندز، تخار، بدخشان، فاریاب، بادغیس، هرات غور، قندهارو شماری زیادی از ولایت‌های افغانستان از سیلاب‌های چند هفته گذشته متاثر شده‌اند و بیش از صدها جریب زمین زراعتی، باغ‌های باشنده‌گان محل خسارت جانی داده است.

یونیسف: بیش از 10 هزار خانه تخریب شده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد