۹۴-درصد-کاربران-شبکه-های-اجتماعی-از-نشر-مطالب-انتقادی-امتناع-می-کنند

مسوولان در نهاد نی مدعی اند که شبکه های اجتماعی همه مطالب انتقادی را به نشر نمی رسانند و حدود ۹۸ درصد کابران اصلی به دلیل ترس از دولت از انتشار این موضوعات امتناع می ورزند.

به گزارش آژانس افغان خبر: صدیق الله توحیدی رییس دیده بان حمایت از رسانه های آزاد افغانستان، امروز دوشنبه (۲۹ سنبله)  طی نشست خبری گفت: یافته های تحقیقات یک ماه پیش دفتر نی نشان می دهد که حکومت به نحوی رسانه های اجتماعی و جمعی را سانسور می کنند.
توحیدی افزود: این  بررسی ها  روی شبکه های اجتماعی به صورت مشخص و رسانه جمعی به طورکلی توجه داشته است، که نشان می دهد حکومت دراین زمینه مداخله می کند.
وی درادامه یاد آور شد؛ تنها ۴ درصد از اشتراک کننده گان درشبکه های اجتماعی سانسور شبکه ها را رد کرده است.
آقای توحیدی اضافه می کند که  ۵۸ درصد ازاشتراک کننده گان به دلیل ترس ازدولت و افراد زورگو، ۱۴ درصد به دلیل بی توجهی مسوولین دولتی به نوشته های شان و ۲۲ درصد به دلیل ترس از جان، مال، وظیفه، و متهم شدن به گروه قومی و نژادی ازنشرمطالب انتقادی علیه دولت خود داری می کنند.
توحیدی با بیان اینکه رسانه جمعی هم ازاین امرمستثنا نیست گفت: یافته های این سروی نشان می دهد که دولت دراین زمینه مداخله کرده و به نحوی می خواهد آزادی بیان را در افغانستان سانسورکند.
توحیدی به سران حکومت وحدت ملی هشدارمی دهد که اگر دروازه های انتقاد را علیه دولت بسته کنند میزان نا رضایتی مردم ازحکومت بالا خواهد رفت.
قابل یاد آوری است که این تحقیقات روی ۸۰۰ تا ۹۰۰ نفرازکابران اصلی شبکه های اجتماعی(خبرنگاران و روزنامه نگاران) صورت گرفته است.

۹۴ درصد کاربران شبکه های اجتماعی از نشر مطالب انتقادی امتناع می کنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد