قرارداد-حفر-چاه‌های-نفتی-افغانستان-به-امضا-رسید

وزارت معادن و پترولیم امارت اسلامی افغانستان از قرارداد کندن‌کاری دو چاه نفتی ساحه یتیم‌تاق ولایت جوزجان به ارزش بیش از ۷ میلیون دالر خبر داد.

به گزارش افغان نیوز؛ شهاب‌الدین دلاور سرپرست این وزارت، امروز ( شنبه، ۱۶ سرطان) در جریان قرارداد کندن‌کاری دو چاه نفتی ساحه یتیم‌تاق شبرغان ولایت جوزجان در نشست خبری گفت که این قرارداد با شرکت ترکی «سفیر دریلینگ سرویسیز» به امضا رسیده است.

آقای دلاور در این نشست افزود که ارزش مجموعی این قرارداد ۷.۵ میلیون دالر است و با عمق ۱ هزارو ۶۵۰ متر کارهای کندن‌کاری این چاه‌ها شروع و تا یک سال تکمیل می‌شود و پس از آن روزانه ۳۰۰هزار مترمکعب گاز از این چاه‌ها استخراج خواهد شد.

او بیان داشت که رشد صنایع و معادن زمینه‌ساز رشد سکتورهای اقتصادی در کشور می‌شود و حکومت سرپرست با تمام معنا حامی صنعت و تولیدات داخلی کشور است.

سرپرست وزارت معادن و پترولیم تاکید کرد که داوطلبی‌های معادن کشور به صورت شفاف انجام می‌شود و شفافیت در تمام عرصه‌ها به وجود آمده و توجه خاص به مدیریت منابع طبیعی کشور صورت گرفته است.

آقای دلاور، از تاجران و سرمایه‌گذاران ملی خواست تا از فرصت پیش‌آمده در زمینه‌های سرمایه‌گذاری و تجاری در افغانستان استفاده و در بخش معادن نفت و گاز و ایجاد تصفیه خانه‌های معیاری جهت پروسس نفت خام در کشور سرمایه گذاری نمایند.

همایون افغان، سخنگوی این وزارت گفت که در این داوطلبی شرکت سفیر دریلینگ سرویسیز با ارایه بلند ترین نرخ برنده این قرارداد شد.

آقای افغان، افزود که ارزش این قرارداد ۷.۵ میلیون دالر است و کندن‌کاری این دو چاه نفتی از سوی شرکت برنده با انجینران داخلی و ترکی در ساحه یادشده انجام خواهد شد.

او بیان داشت که در حال حاضر در ساحات مختلف ولایت جوزجان، چاه‌های گاز فعال است و روزانه بیش از ۶۰۰ هزار متر معکب استخراج می‌شود.

سخنگوی وزارت معادن و پترولیم می‌گوید که با فعال شدن این دو حلقه‌ چاه، استخراج گاز در این ولایت روزانه در حدود یک میلیون میتر معکب میرسد.

مسوولان شرکت برنده این داوطلبی می‌گویند که در این قرارداد در حدود ۶۰ انجینر از ترکیه کار می‌کند و در ماه‌های بعدی سطح کارگران و انجینران اضافه می‌شود.

مسوولان وزارت معادن و پترولیم در این نشست می‌گویند که با حفر چاه‌های مذکور و استخراج آن بر علاوه فرصت‌های کاری برای شهروندان، به باشندگان محل، اصناف، تولید برق، فابریکه شیشه سازی جهت توسعه اقتصادی درکشور گاز توزیع خواهد شد.

قرارداد حفر چاه‌های نفتی افغانستان به امضا رسید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد