-درصد-مردم-از-عملکرد-دولت-ناراض-هستند

نتیجه یک نظر سنجی در ده ولایت کشور، نشان می‌دهد که ۴۷ درصد مردم از عملکرد دولت راضی نیستند و ۶۰ درصد مردم طالبان را گروه تروریستی خطاب میکنند.

به گزارش افغان خبر؛ نظر سنجیی که از سوی روزنامه هشت صبح و موسسه تحصیلات عالی خورشید در ده ولایت کشور انجام یافته است، نشان می‌دهد که 47 درصد مردم از عملکرد دولت راضی نیستند و 60 درصد دیگر مردم به این باور اند که گروه طالبان یک گروه تروریستی است و مذاکره با این گروه تروریستی فایده ندارد.

به اساس این نظر سنجی که در ده ولایت کشور از 3717 تن صورت گرفته است 47.2 درصد مردم به این باور اند که افغانستان در مسیر درست در حرکت نیست و 27 درصد دیگر گفته اند که افغانستان در مسیر درست در حرکت است.

40 درصد مردم گفته اند که مبارزه با فساد را اولویت برنامه‌های حکومت دانسته اند و اصلاحات در سکتور امنیتی 22 درصد، ایجاد اشتغال 11.3 درصد و ارتقاء معارف با 9.3 درصد در رتبه های بعدی قرار دارد.

53 درصد مردم از اصلاحات که در سیستم قضایی کشور صورت گرفته است خبر ندارند و 45 درصد مردم از اصلاحات سیستم قضایی خوش بین اند.

22 درصد مردم از تغییراتی که در کار دادستانی صورت گرفته است خوش بین میباشند و گفته اند که زمینه دسترسی به عدالت را برای شهروندان کشور فراهم میکند، و 49 درصد دیگر مردم نسبت به تغییرات در کار سارنوالی بی خبر اند.

در این نظر سنجی آمده است که 60 درصد مردم گروه طالبان را تروریست و مزدور خارجی دانسته اند و 29 درصد دیگر مردم گفته اند که این گروه عامل نابودی کشور میباشد.

44 درصد مردم گفته اند که مذاکره با این گروه فاید ندارد و 56 درصد دیگر نیز تاکید کرده اند که مذاکره با گروه طالبان باید با در نظر گرفتن قانون اساسی کشور باشد.

74.7 درصد مردم از عملکرد نیروهای امنیتی کشور راضی اند و اقدامات نیروهای امنیتی را در راستای مبارزه با بد امنی کشور و تروریزم حمایت کرده اند.

42 درصد مردم معتقد اند که اعضای پارلمان به منافع خود کار میکنند و منافع عامه را در نظر نمیگیرند. 22 درصد مردم از سیاست های حکومت در بخش توامند سازی زنان حمایت کرده اند و 29 درصد دیگر اقدامات حکومت را بی اثر دانسته اند.

41 درصد مردم به این عقیده اند که دولت باید در زمینه استخدام، شایسته سالاری را رعایت کند و 27 درصد دیگر گفته اند که اقدامات حکومت خوب بوده ولی ناکافی میباشد.

این نظر سنجی در ده ولایت کشور از 3717 تن انجام یافته است که 61.3 درصد پاسخ دهندگان مرد و 37.7 درصد دیگر انان زن بوده اند که همه افراد پاسخ دهنده بالای سن 18 سال و دارای تحصیلات بالای صنف 12 بوده اند.

47 درصد مردم از عملکرد دولت ناراض هستند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد