-درصد-مردم-افغانستان-به-کمک‌های-بشردوستانه-نیاز-دارند

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در گزارشی نسبت به وضعیت بشری در افغانستان هشدار داده و گفته است که ۵۰ درصد جمعیت این کشور به دلیل ترکیبی از بحران‌ها به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

به گزارش افغان نیوز؛ کمیته بین‌المللی صلیب سرخ امروز(پنج‌شنبه، 26 جوزا) با نشر گزارشی در مورد افغانستان  نسب به فقر، مشکلات اقتصادی و بحران صحی در کشور ابراز نگرانی کرده و گفته است که با توجه به وضعیت فاجعه‌بار انسانی درخواست اضطراری خود را از ۳۶ میلیون فرانک به ۸۰ میلیون فرانک تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۳ افزایش داده است.

صلیب سرخ این درخواست را برای کمک به ۲ میلیون تن در ۳۴ ولایت مطرح کرده، رقمی که به باور این سازمان ۱۰ درصد جمعیت آسیب‌دیده افغانستان را تشکیل‌ می‌دهد.

این کمیته گفته است که خشک‌سالی، بحران شدید اقتصادی و صحی تمام قلمرو افغانستان را متأثر  کرده است.

به گفته صلیب سرخ، محدودیت‌های مربوط به مشارکت زنان و گروه‌های اقلیت، و آوارگی در داخل و خارج از مرزها بر این وضعیت دشوار افزوده است.

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ نوشته است که اختلالات در سیستم خدمات عامه سرمایه‌گذاری‌ها در افغانستان را تضعیف کرده است.

صلیب سرخ در این گزارش خود هشدار داده که «پیش‌بینی می‌شود که بیش از نیمی از کودکان زیر پنج سال با سوءتغذیه حاد مواجه شوند».

طبق گزارش صلیب سرخ بیکاری، سیستم صحی ضعیف، شکاف‌ها در سیستم صحی، آموزش، انرژی و خدمات عمومی از عوامل دیگر فشار بر مردم است.

50 درصد مردم افغانستان به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد