-قاچاق-چی-مواد-مخدر-بازداشت-شدند

در جریان هفت روز گذشته پولیس مبارزه علیه مسکرات ومواد مخدر ۲۷تن را بشمول یک تن شهروند ایرانی به اتهام قاچاق مواد مخدر بازداشت کردند.

به گزارش افغان نیوز: مرکز عدلی و قضایی مبارزه با مواد مخدر با نشر خبرنامه یی گفته که این افراد در پیوند به ۲۱قضیه قاچاق مسکرات ومواد مخدر از ولایات مختلف بازداشت وغرض تعقیب عدلی و قضائی به مرکزعدلی و قضایی مبارزه  علیه مسکرات ومواد مخدر فرستاده شده اند.

درمیان بازداشت شده گان۴تن که قصد انتقال مجموعاً۱،۸۳۶ کیلوگرام هیرویین را بطور جداگانه از میدان هوایی بین المللی حامد کرزی به کشور هندوستان داشتند نیز وجود دارند.

در پیوند به ۲۱قضیه فوق۲۷تن به شمول یک تعبه ایرانی از ولایات:کابل، لوگر، هلمند، فاریاب، پروان، ننگرهار، هرات، بغلان و فراه توسط پولیس حین قاچاق مواد مخدر و مشروبات الکولی بازداشت شده اند.

پولیس از نزد این افراد بطور مجموعی بیش از 61کیلوگرام هرویین ،۱۳کیلوگرام مورفین، بیش از۵۴۷۲ کیلوگرام تریاک ، ۴۱۳کیلوگرام چرس،۱۳۶۰کیلوگرام موادکیمیاوی، ۱۳۱لیترمشروبات الکولی، ۷۰۰دالر امریکایی، ۶۲۵۰۰ افغانی،۹۰۰۰ کلدارهندی، ۴۵۰۰ کلدار پاکستانی ، ۳۵سیت تیلفون همراه، ۲میل سلاح و۱۰عراده وسایط مختلف را کشف و ضبط نموده است.

همچنان در مدت یاد شده توسط محکمه ابتداییه مبارزه علیه مسکرات و مواد مخدر۵ تن از یکسال و شش ماه الی بیست سال حبس و همچنان توسط محکمه استیناف مبارزه علیه مسکرات و مواد مخدر۴تن به حبس های تنفیذی مختلف محکوم به مجازات شده اند.

این درحالیست که از حمل سال ۱۳۹۶ الی اکنون ۷ تن تعبه کشور ایران و یک تن تعبه کشور پاکستان در پیوند به قاچاق مواد مخدر بازداشت شده اند.

قابل تذکراست که مرکزعدلی و قضائی مبارزه علیه مسکرات و مواد مخدر در سال ۱۳۸۴خورشیدی تاسیس و به اساس ماده های ۱۷ و ۱۸ قانون مبارزه علیه مسکرات و مواد مخدر صلاحیت رسیدگی عدلی وقضائی قضایای که مقدار آن حد اقل ۲ کیلوگرام هیروئین، ۱۰ کیلوگرام تریاک،۵۰ کیلوگرام چرس،۵۰ کیلوگرام مواد کیمیاوی و۵۰ لیتر مشروبات الکولی یا مسکرات باشند از سراسر کشور دارا است.

27 قاچاق چی مواد مخدر بازداشت شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد