-قاچاقبر-بین-المللی-مواد-مخدر-در-میدان-هوایی-کابل-بازداشت-شدند

در جریان ماه حمل سال جاری، پولیس مبارزه علیه مواد مخدر و ارگان های کشفی و امنیتی کشور ۱۱ تن را در ارتباط به قاچاق مواد مخدر از میدان هوایی بین المللی حامد کرزی بازداشت کرده اند.

به گزارش افغان نیوز: مرکز عدلی و قضایی مبارزه با مواد مخدر و مسکرات با نشر خبرنامه یی گفته که این افراد که در حال انتقال مواد مخدر نوع هیرئین از کابل به کشور های خارجی (دهلی و دبی) بودند توسط موظفین امنیتی و کشفی در میدان هوایی بین المللی حامد کرزی شناسایی و بازداشت شده اند.

از نزد متهمین بطور مجموعی بیش از۴ کیلوگرام هیروئین و بیش از 3 کیلوگرم چرس که از کابل به دهلی و دبی انتقال داده می شد وهمچنان 60 لیتر مشروبات الکولی که از دهلی به کابل انتقال داده شده بود کشف و بدست آمده اند.

اکنون بازداشت شده گان با دوسیه های نسبتی شان در مرکزعدلی و قضائی مبارزه علیه جرایم مسکرات و مواد مخدر مورد تعقیب عدلیو قضائی قرار دارند.

صلاحیت رسیدگی تعقیب عدلی و قضائی، قضایای میدان هوایی بین المللی حامد کرزی بدون در نظرداشت مقدار مواد آن در سال 1385 خورشیدی به اساس پیشنهاد ریاست عمومی دادستانی اختصاصی مبارزه علیه جرایم مسکرات و مواد مخدر تاییدی دادستانی کل و منظوری دادگاه عالی به این مرکز سپرده شده است.

قابل تذکراست که مرکزعدلی و قضائی مبارزه علیه جرایم مسکرات و مواد مخدر در سال 1384 خورشیدی تاسیس و به اساس ماده های 17 و 18 قانون مبارزه علیه مسکرات و مواد مخدر صالحیت رسیدگی عدلی وقضائی قضایای که مقدار آن حد اقل ۲ کیلوگرام هیروئین، 10 کیلوگرام تریاک،50 کیلوگرام چرس،50 کیلوگرام مواد کیمیاوی و50 لیتر مشروبات الکولی یا مسکرات باشند از سراسر کشور دارا است.

11 قاچاقبر بین المللی مواد مخدر در میدان هوایی کابل بازداشت شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد