-قاچاقچی-مواد-مخدر-به-دستور-رئیس-جمهور-غنی-آزاد-شدند

۱۵ قاچاقچی مواد مخدر به شمول ۸ خانم که در سال های گذشته بازداشت شده بودند، بر اساس فرمان عفو رئیس جمهور به مناسبت های مختلف، مدت حبس آنها کاهش یافته و امروز آزاد شدند.

به گزارش افغان نیوز: مرکز عدلی و قضایی مبارز با جرایم مسکرات و مواد مخدر با نشر اعلامیه یی گفته که به اساس فرمان  محمد اشرف غنی رئیس جمهورجمهوری اسلامی به مناسبت هشت مارچ (روز جهانی زن) ۸ خانم که به جرم قاچاق مواد مخدر زندانی شده بودند در حبس شان تخفیف آمده، امروز از زندان رها گردیدند.

این خانم ها از جانب دادگاه سه گانه کشور به جرم قاچاق موادمخدر از شش الی ده سال حبس تنفیذی محکوم به مجازات شده بودند.

ریاست عمومی دادستانی اختصاصی مرکزعدلی و قضایی مبارزه علیه جرایم مسکرات و مواد مخدر خانم های رها شده را امروز به اعضای فامیل شان تسلیم نمود.

پولیس این هشت خانم را در قضایای جداگانه قاچاق مواد مخدر در جریال سال 1392 الی 1394خورشیدی از ولایات مختلف کشور بازداشت و جهت تعقیب عدلی وقضایی به این مرکز فرستاده بود.

در همین حال طی فرامین جداگانه ریاست جمهوری ۷ تن از زندانیان ذکور که توسط دادگاه سه گانه کشور به جرم قاچاق مواد مخدر محکوم به مجازات شد بودند در حبس شان تخفیف آمده و از زندان رها شده اند.

این درحالیست که در جریان سال 1395خورشیدی در ارتباط به قاچاق مواد مخدر ۲۸ تن خانم بازداشت و غرض تعقیب عدلی و قضائی به مرکز عدلی و قضائی مبارزه علیه جرایم مسکرات ومواد مخدر فرستاده شده اند.

قابل تذکراست که مرکزعدلی و قضائی مبارزه علیه جرایم مسکرات و مواد مخدر در سال 1384خورشیدی خورشیدی تاسیس و به اساس ماده های 17 و 18 قانون مبارزه علیه مسکرات و مواد مخدر صالحیت رسیدگی عدلی وقضائی قضایای که مقدار آن حد اقل ۲ کیلوگرام هیروئین، 10 کیلوگرام تریاک،50 کیلوگرام چرس،50 کیلوگرام مواد کیمیاوی و50 لیتر مشروبات الکولی یا مسکرات باشند از سراسر کشور دارا است.

15 قاچاقچی مواد مخدر به دستور رئیس جمهور غنی آزاد شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد