-قاچاقچی-مواد-مخدر-به-شمول-یک-خانم-بازداشت-شدند

در جریان ماه گذشته، ۴۱قاچاقچی مواد مخدر به شمول یک خانم از نقاط مختلف کشور بازداشت شدند که در این میان یک تبعه ایران نیز شامل است.

به گزارش افغان نیوز: مرکز عدلی و قضایی مبارزه با جرایم مسکرات و مواد مخدر با نشر خبرنامه یی گفته که در جریان ماه ثور سال جاری، پولیس مبارزه علیه مسکرات و مواد مخدر و ارگان های امنیتی و کشفی کشور در پیوند به 35 قضیه جرایم مسکرات و مواد مخدر 41 تن را بازداشت کردند.

افراد بازداشت شده برای تعقیب عدلی و قضایی با دوسیه های نسبتی شان به مرکز عدلی و قضایی مبارزه علیه جرایم مسکرات و مواد مخدر انتقال داده شده اند.

در میان بازداشت شده گان یک مرد از اتباع کشور ایران و یک خانم افغان نیز وجود دارند.

پولیس از نزد این افراد 315.345 کیلو گرام هیروئین، 203.7کیلو گرام تریاک، 3595کیلوگرام چرس، 1010کیلوگرام مواد کیمیاوی جامد، 302.5 لیتر مواد کیمیاوی مایع، 746.75لیتر مشروبات الکولی را کشف و به دست آورده است.

اکنون بازداشت شده گان با دوسیه های نسبتی شان در مرکزعدلی و قضائی مبارزه علیه جرایم مسکرات و مواد مخدر مورد تعقیب عدلی و قضائی قرار دارند.

ریاست عمومی دادستانی اختصاصی مبارزه علیه جرایم مسکرات و مواد مخدر در جریان ماه ثور سال روان در کنار 42 قضیه از ماه گذشته و دریافت 46 قضیه جدید از مدیریت عمومی تدقیق،بررسی و لابراتوار پولیس مبارزه علیه جرایم مسکرات و مواد مخدر که جمعا ۸۸ قضیه می گردد از آن جمله مراحل تحقیقاتی 39قضیه جرایم مسکرات و مواد مخدر را تکمیل نموده است.

این ریاست طی میعاد یاد شده ۸۶ قضیه را محول محاکم ذیصلاح نموده که از آن جمله 46 قضیه مربوط به محکمه ابتدائیه، 23 قضیه مربوط به محکمه استیناف و 17 قضیه مربوط به دیوان امنیت عامه ستره محکمه می باشند.

در همین حال طی این مدت محکمه ابتداییه در قبال 37 قضیه جرایم مسکرات و مواد مخدر، محکمه استیناف در ارتباط به 30قضیه جرایم مسکرات و مواد مخدر و دیوان امنیت عامه ستره محکمه جمهوری اسلامی افغانستان در قبال 17 قضیه جرایم مسکرات و مواد مخدر اصدار حکم نموده اند.

ولایات با بیشترین قضایای جرایم مسکرات و مواد مخدر در ماه ثور سال روان: ولایت کابل با داشتن 14 قضیه،ولایت ننگرهار با داشتن 5 و ولایت هرات با داشتن 4 قضیه در صدر قرار دارند.

اما ولایات لوگر،خوست، دایکندی، نورستان، زابل، وردک، تخار، سرپل، سمنگان، پکتیکا، ارزگان، لغمان، کندز، کنر، کاپیسا

، جوزجان، غور، فاریاب، فراه، بامیان، بلخ و بادغیس فاقد قضیه بودند.

41 قاچاقچی مواد مخدر به شمول یک خانم بازداشت شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد