-میلیارد-افغانی-بدهی-های-وزارت-داخله-پرداخت-شد

وزارت داخله از کاهش فساد و رسیدگی به بدهی های خود سخن گفته تاکید می کند که حدود ۵.۴ میلیارد افغانی از قروض این وزارت که نزدیک به ۵ ماه باقی مانده بود درجریان ماه جاری پرداخت گردیده است.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: محمد حمید طهماسی معین امور تامیناتی وزارت داخله امروز سه شنبه(27 سرطان) در کنفرانس مطبوعاتی با بیان این مطلب گفت: فساد در وزارت داخله نسبت به سال های گذشته کاهش یافته و مشکل بدهی ها که بزرگ ترین نگرانی بود نیز در 19 سرطان امسال پرداخت گردید.

معین امور تامیناتی این وزارت تصریح نمود این بدهی ها شامل دو بخش اعاشه و تعمیرات امور ساختمانی  بوده است که در بخش اول 65 دوسیه مبلغ 2.4 میلیارد و در بخش دوم 70 دوسیه مبلغ 3 میلیارد افغانی را در بر می گیرد از سال های 91،92،93،94 و ربع اول 95 بودند که به وزارت مالیه هدایت این پرداخت ها داده شده است.

آقای طهماسی اضافه کرد سهل انگاری مسولان قبلی، نداشتن منظوری برای اکثر پروژه ها و قرارداد ها، فساد گسترده در پروژه ها و قراردادها از دلایل بدهکاری این وزارت محسوب می شود که مسولان نتوانسته اند وظایف شان را به خوبی انجام دهند.

او خاطر نشان ساخت وزارت داخله با ایجاد کمیته ای خواهان جلوگیری از فساد وسپردن حق به حق دار و تشکیل کمیته مشترک جامعه تمویل کننده و وزارت داخله می باشد که برای حل مشکلات از این قبیل ترتیب شده است.

محمد حمید طهماسی اظهار داشت که وزارت داخله همچنان در ایجاد فرصت های شغلی نیز برای جوانان کشور تلاش می کنند تا در این زمینه بتوانند برای مردم خدمات ارایه نمایند.

وی تاکید می کند قرار است طی دو ماه آینده به تعداد 55 بست در بخش های مختلف به اعلام گذاشته شود که فرصت خوبی برای جوانان با استعداد کشور خواهد بود.

 

5.4 میلیارد افغانی بدهی های وزارت داخله پرداخت شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد