-میلیارد-افغانی-در-قراردادها-صرفه-جوی-صورت-گرفته-است

رئیس اداره تدارکات ملی اظهار داشت در طول سالیان گذشته افغانستان خسارات مالی زیادی را به دلیل فساد گسترده در بخش های تدارکاتی متحمل شده است.

به گزارش خبری افغان نیوز: یما یاری؛ رئیس کمیسیون تدارکات ملی امروز چهارشنبه(20 ثور) طی نشستی به رسانه ها گفت: علاوه بر صرفه جوی از هزینه های قراردادها همچنان از حیف و میل مبالغ هنگفت دیگر که در گذشته به فساد آغشته بوده اند جلوگیری به عمل آمده است.

یاری تصریح می کند بیش از 100 شرکت به دلیل جعل اسناد؛ عدم دادن معلومات در مورد کارکردهایشان و نیز فساد اداری از اشتراک در پروسه داوطلبی محروم و در لیست سیاه این اداره شامل شده است که حدود 3 میلیون دالر بابت ضبط تضمینات این شرکت ها به عواید دولت جمع آوری شده است.

او با اشاره به تلاش های اداره تدارکات در بخش محو فساد در ادارات خاطر نشان ساخت که قرار است مرحله تازه از اصلاحات در جهت ایجاد تدارکات دیجیتالی که در تامین شفافیت و موثریت پروسه سبب بهبودی قابل ملاحظه خواهد بود از سوی این اداره آغاز و بعد دو سال به پایه اکمال خواهد رسید.

یما یاری افزود: کمیسیون تدارکات ملی با نظارت اداره های خارجی و داخلی از جمله اداره سیگار؛ سیستیکا حمایت قاطع؛ کاکس پارلمانی مبارزه علیه فساد اداری؛ دیدبان شفافیت افغانستان و کمیسیون های مرتبط شورای ملی می باشند.

رئیس اداره تدارکات ملی اظهار داشت در طول سالیان گذشته افغانستان خسارات مالی زیادی را به دلیل فساد گسترده در بخش های تدارکاتی متحمل شده اند.

وی همچنان اضافه می کند که حیف و میل منابع عامه؛ کاهش اعتماد مردم بر خدمات رسانی موثر دولت و ناهنجای های اقتصادی و اجتماعی؛ از پیامدهای نبود تدارکات موثر؛ کارا؛عادلانه و شفاف؛ در گذشته بوده است در شرایط کنونی از اهمیت خوبی برخودار بوده است.

18.3 میلیارد افغانی در قراردادها صرفه جوی صورت گرفته است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد