-میلیون-افغانی-صرفیۀ-برق-کندز-در-جیب-طالبان

به گفته ی رییس برق کندز، طالبان در دو سال اخیر نزدیک به ۶۰ میلیون افغانی بهای صرفیه برق را از مشترکین برق مناطق زیر کنترل‌شان گردآوری کرده‌اند.

به گزارش افغان نیوز: انجنیر حمیدالله رییس برق کندز اظهار داشته است که طالبان در دو سال اخیر نزدیک به 60 میلیون افغانی بهای صرفیه برق را از مشترکین برق مناطق زیر کنترل‌شان گردآوری کرده‌اند.

به گفتۀ او، طالبان در هر دوره، از 14 هزار مشترک برق وارداتی تاجیکستان به طور میانگین 7.5 میلیون افغانی گرفته‌اند.

وی افزود، «طالبان از سال 1394 تا سال 1396 پول صرفیۀ برق را از مردم گردآوری می‌کنند که برخی از دوره‌ها 8 میلیون و برخی هم 7 میلیون می‌شود.»

عبدالحمید حمیدی، فرمانده پولیس کندز در این زمینه می‌گوید، عملیات نیروهای امنیتی در مناطقی که برای طالبان درآمدزاست، راه‌اندازی شده و این عملیات‌ها تا کوتاه‌شدن دست طالبان از منابع اقتصادی ادامه خواهد داشت.

آقای حمیدی می افزاید که هم‌اکنون دو عملیات نظامی در ولسوالی‌های امام صاحب و دشت ارچی این ولایت در جریان است.

پیش از این نیز مقام‌های امنیتی در واکنش به گردآوری پول صرفیه برق از سوی طالبان، ادعا کرده بودند که عملیات‌های پاک‌سازی مناطق از وجود طالبان با موفقیت پایان یافته و مردم دیگر مجبور نیستند به طالبان باج دهند.

اما ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان می‌گوید که این گروه به دلیل ترمیم خطوط برق، برق رسانی به روستاها و پاسبانی از پایه‌های برق، پول صرفیه برق را از مشترکین گردآوری می‌کند. به گفتۀ آقای مجاهد تاکنون به صورت مجموعی پول گردآوری شده نزدیک به 3 میلیون افغانی است.

60 میلیون افغانی صرفیۀ برق کندز در جیب طالبان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد