-نهم-حوت-به-عنوان-روز-ملی-نیروهای-امنیتی-ودفاعی-در-تقویم-درج-میشود

کابینه "نهم حوت" را که مصادف است به روز اعلام استقلال کشور از سوی غازی امان الله خان به عنوان روز ملی نیروهای امنیتی و دفاعی کشور تصویب کرد.

به گزارش افغان خبر: رئیس جمهور غنی با توجه به مبارزه و تلاش‌های نیروهای امنیتی ودفاعی در راستای دفاع از خاک و تأمین امنیت جان و مال مردم، مسمی نمودن نهم حوت را به عنوان روز ملی نیروهای امنیتی و دفاعی کشور از سوی کابینه در تقویم کشور یک اقدام بجا دانست.

رئیس جمهورغنی یک هیئت مشترک از وزارت‌خانه‌ها و ادارات مختلف را توظیف نموده بود که این هیئت در هماهنگی با دفتر شورای امنیت ملی در زمینه کار نماید.

هیئت متذکره پس از کارهای انجام شده دراین راستا طرزالعمل تجلیل از روز ملی نیروهای امنیتی ودفاعی را روز گذشته در جلسۀ شورای امنیت ملی ارائه کرد که پس از بحث های همه جانبه مورد تأیید قرار گرفت.

نیروهای امنیتی و دفاعی کشور در شرایط کنونی در برابر 30 گروه مخالف مسلح دولت مبارزه میکنند، که بزرگترین این گروه ها، طالبان و داعش به شمار میروند.

همه روزه این نیروها شاهد قربانی هم قطاران خویش در خط های مقدم نبرد هستند و در بسا موارد بزرگ شهرها نیز با وجود حملات انتحاری برای این نیروها امن نیست.

"نهم حوت" به عنوان روز ملی نیروهای امنیتی ودفاعی در تقویم درج میشود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد