-هزار-افغان-از-معلولیت‌های‌-مختلف-رنج-می‌برند

رییس اجراییه حکومت وحدت ملی می‌گوید که بر بربنیاد آمارهای تخمینی، حدود ۸۰۰ هزار تن در کشور متأسفانه از معلولیت‌های مختلف رنج می‌برند.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی امروز چهار شنبه(13، قوس) در پیوند به روز جهانی معلولان با نشر اعلامیه گفته است که سوم دسمبر مطابق (12 قوس) از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز جهانی معلولان نام‌گزاری شده است. بنابراین، فرصت مناسب برای قدردانی از دست‌آوردهای افراد دارای معلولیت و تلاش در زمینۀ بهبود شرایط آنان یاد می‌شود.

در اعلامیه آمده است که متأسفانه به دلیل جنگ و بحران 40 ساله، شمار افراد دارای معلولیت در افغانستان در مقایسه با کشورهای دیگر بیشتر است. بر بربنیاد آمارهای تخمینی، حدود 800 هزار تن در کشور متأسفانه از معلولیت‌های مختلف رنج می‌برند.

آقای عبدالله تصریح نموده است که معلولیت ناتوانی نیست و افراد دارای معلولیت، توانسته‌اند نقش خویش را در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی ایفا کنند. چنانچه معلولان در کشور با بروز استعدادهای فوق‌العاده خود در عرصه‌های مختلف، به ناملایمات و مشکلات موجود نه گفته‌ و ناتوانی را پس زده‌اند، امروز با افتخار می‌شود از افتخار آفرینی این گروه در عرصه‌های تحصیلی، فرهنگی، ورزشی و هنری یاد کرد.

رییس اجراییه حکومت وحدت ملی گفت: در این شکی نیست که به خاطر شرایط نامساعد سیاسی و امنیتی در کشور، معلولان هنوز در محرومیت‌های متعدد به سر می‌برند و هنوز حقوق کامل آنان اعاده نشده است، اما تلاش‌ها برای بهبود شرایط عموم و مخصوصاً برای افراد دارای معلولیت در جریان است و ما همچنان خود را به خاطر فراهم‌سازی زمینه‌های تحصیلی و رفاهی متعهد می‌دانیم.

این درحالی است که رییس جمهور غنی به مسئولین ارگان های امنیتی و دفاعی هدایت داده که در برابر خون شهدا و معلولین کشور بی تفاوت نباشند و عدم توجه به آنان، قابل قبول نیست.

800 هزار افغان از معلولیت‌های‌ مختلف رنج می‌برند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد