-هزار-مهاجر-افغان-در-یک-هفته-از-ایران-و-پاکستان-به-وطن-برگشتند

وزارت مهاجرین میگوید ۱۲هزار و ۲۲۲ نفر مهاجر افغان که در کشورهای ایران و پاکستان به سر می بردند، در یک هفته گذشته به وطن شان برگشتند.

به گزارش افغان نیوز: وزارت مهاجرین با نشر اعلامیه یی گفته که این افغانها از تاریخ 24 الی 30  سرطان سال روان از مرزهای پل ابریشم، اسلام قلعه، اسپین بولدک و تورخم وارد کشور شده اند، که در میان شان افراد دارای مدرک و بدون مدرک حضور دارند.

بر اساس آمار ثبت شده در ادارات مرزی وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان در مدت یادشده، 9 هزار و 870 نفر مهاجر افغان از مرز پل ابریشم ولایت نیمروز گذشتند.

همچنان2 هزار و 91 نفر از مسیر تورخم ولایت ننگرهار، 223 نفر از مسیر اسپین بولدک ولایت قندهار و 38 نفر دیگر از مرز اسلام قلعه ولایت هرات به وطن برگشته اند.

این رقم نشان می دهد که مسیر اسپین بولدک ولایت قندهار و مرز اسلام قلعه ولایت هرات به دلیل وجود مشکلات مرزی میزبان کمترین مهاجر برگشت کننده بوده است.

کمیشنری عالی سازمان ملل در امور پناهندگانبه هر عودت کننده دارای مدرک حدود 200 دالر امریکایی و سازمان بین المللی مهاجرت(IOM) به بیش از 90 فیصد خانواده های عودت کننده بدون مدرک از 175 الی 350 دالر امریکایی پول نقد جهت خدمات ترانسپورتی و به ارزش 100 دالر امریکایی وسایل خانه مساعدت می نماید.

12 هزار مهاجر افغان در یک هفته از ایران و پاکستان به وطن برگشتند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد