-هزار-کارمند-از-طریق-رقابت-آزاد-استخدام-شده-اند

کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی می‌گو‌ید که در سال جاری، بیش از ۲۰ هزار تن از طریق پروسه رقابت آزاد در سراسر کشور استخدام شده اند.

به گزارش افغان نیوز: احمد نادرنادری، رئیس کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی، امروز شنبه( 2،  حوت ) در برنامه حساب‌دهی دولت به ملت گفت که در سال مالی 1399 ؛ 20 هزارو 575 بست خدمات ملکی در کابل و ولایات از طریق رقابت آزاد طی مراحل و تکمیل شده است.

آقای نادری همچنان افزود؛ به تعداد 963 بست عالی رتبه خدمات ملکی که در مرکز وولایات به رقابت آزاد گذاشته شده بود، 257 بست آن تکمیل گردیده و متباقی آن در حال اجرا شدن است.

او گفت: 16 هزارو 966 بست ماموران و معلمین در 34 ولایت درهماهنگی ادارات ذیربط شناسایی و به رقابت گذشته شده بود که پروسه 12 هزارو 591 بست شان تکمیل گردیده و راه یافتگان بست های معلمین و بست های 5 و 6 به اداره های مربوطه معرفی شده اند.

وی افزود: پروسه‌های استخدام بست‌های سوم تا هشتم از صلاحیت‌های وزارت خانه‌ها و اداره‌های دولت است و کمیسیون مستقل اصلاحات اداری تنها نقش نظارتی را در پروسه‌ها دارد.

آقای نادری اضافه کرد، ۱۲ بست عالی رتبه وزارت صحت عامه در هماهنگی با شورای طبی در زمان شیوع ویروس کرونا به گونه‌ای اختصاصی تکمیل گردید.

پیش از این بست‌های وزارت مالیه و خارجه از طریق اصلاحات اداری و خدمات ملکی صورت نمی‌گرفت اما در سال ۱۳۹۹ برای اولین بار ۲۰۴ تن از کارمندان مرکزی وزارت مالیه از طریق رقابت آزاد استخدام گردیدند که تنها ۳۸ بست آن مربوط بخش عواید و گمرکات این وزارت است.

رئیس کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی گفت که به منظور اصلاحات بیشتر، به تازه‌گی چهار مرکز جدید امتحانات کامپیوتری در ولایت های هلمند، جوزجان، تخارو لوگر ایجاد شده که در حال حاضر ۱۲ مرکز کامپیوتری در لایات فعالال است و این روند در سال آینده افزایش خواهد یافت.

آقای نادری در اخیر گفت که در سال جاری به تعداد ۱۳ هزارو ۷۴۰ شکایت در برد رسیدگی به شکایات به ثبت رسیده بود که از این میان شش هزارو ۵۲۱ شکایت انفرادی، هفت هزارو ۱۷ شکایت از روند امتحانات جمعی بست‌های معلمان و بست‌های ۵ و ۶ خدمات ملکی و ۲۰۲ مورد شکایت تجدید نظر بوده است.

20 هزار کارمند از طریق رقابت آزاد استخدام شده اند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد