-پروژه-به-ارزش-دوصد-میلیون-افغانی-را-به-امضا-رساندند

وزارت احیاء و انکشاف دهات قرارداد ۵۲ پروژه انکشافی را در بخش های آبیاری و ترانسپورت به ارزش ۱۹۸.۶ میلیون افغانی با شورای انکشافی به امضا رسانده وبر انکشاف متوازن در این اداره تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: نصیر احمد درانی وزیر احیاء و انکشاف دهات امروز سه شنبه(9 جوزا) طی یک کنفرانسی به رسانه ها گفت :  90 درصد این پروژه ها از سوی بانک انکشاف آسیایی و 10 درصد دیگر از سوی شورای انکشافی  تمویل می شود.

درانی تصریح کرد با تطبیق این پروژه ها در 16 ولایت حدود355 هزار تن به صورت مستقیم و غیر مستقیم مستفید می شوند در عین حال 139 هزار فرصت کاری نیز فراهم خواهد شد.

وزیر احیا و انکشاف دهات تاکید می کند که انکشاف متوازن یکی از اهداف اساسی این وزارت و پروژه های است که باید افغانستان شامل این پروسه گردیده و در  همه ولسوالی ها و ولایات یکسان عملی گردد.

او افزود: " این پروژه شامل پل، پلچک، دیوارهای استنادی، دیوارهای محافظه ای، ساخت سربندها و سرک می باشد که در تقویت و مدیریت سیستم آبیاری نقش ارزنده ای را ایفا کرده باعث خودکفایی قریه جاتی می شود که پروژه در آنها تطبیق شده است."

وی همچنین خاطر نشان ساخت که طی دو سال گذشته به تعداد 764 قرار داد  بیش از 3.9 میلیارد افغانی عقد شده که اکثر آنها تطبیق شده و قرار است تا یک سال دیگر تمامی این پروژه ها تکمیل شود.

نصیر احمد درانی اظهار داشت در ولایت غور 4 پروژه، در ولایت لوگر 5 پروژه، در ولایت کابل 3 پروژه، در ولایت لغمان 3 پروژه، در ولایت پروان یک پروژه، در ولایت سمنگان 4 پروژه، در ولایت فاریاب یک پروژه، در ولایت بغلان 12 پروژه، در ولایت کاپیسا یک پروژه، در ولایت کنر یک پروژه، در ولایت غزنی یک پروژه، در ولایت ننگرهار3 پروژه، در ولایت سرپل 2 پروژه، در ولایت جوزجان 2 پروژه و در ولایت بدخشان 6 پروژه با امضای این قرارداد تطبیق خواهد شد.

درهمین حال اکبر رستمی در ادامه یادآور شد که بودجه انکشافی امسال این وزارت به ارزش 265 میلیون دالر می باشد که پروژه های جدید را شامل می شود اما با افزودن یک تعداد پروژه های انتقالی که از سال گذشته باقی مانده بودجه به 410 میلیون دالر می رسد.

 

52 پروژه به ارزش دوصد میلیون افغانی را به امضا رساندند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد