-کارمند-محاکم-افغانستان-به-فساد-متهم-شدند

سخنگوی دادگاه عالی کشور می گوید: در سال جاری ۳۴۱ کارمند محاکم افغانستان به اتهام فساد اداری از وظیفه برکنار و مورد پیگرد قانونی قرار گرفته اند.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: امان الله ایمان، سخنگوی دادگاه عالی روز سه‌شنبه (20 قوس) در یک برنامه خبری در کابل گفت: گزارش اخیر مبنی بر اینکه در ادارات دولتی افغانستان فساد گسترده وجود دارد صحت ندارد و این گزارش از منابع معتبر تهیه نشده است که کاملات صحت داشته باشد.
آقای ایمان گفت: حدود70 درصد قضات در مدت یک سال گذشته  تغییر و تبدیل شده اند و 10 تن از قاضیان به اتهام فساد و سوء استفاده و کارهای غیر قانونی از وظایف شان در جریان این سال سبک دوش شده اند.
دیدبان شفافیت افغانستان گزارش سالانه خود را چند روز قبل به نشر رساند که در این گزارش  فساد در ادارت افغانستان به شکل گسترده وجود دارد، براساس یافته‌های این گزارش، محاکم، معارف و دادستانی کل در صدر فاسدترین اداره‌های کشور قرار دارند.
سخنگوی دادگاه عالی بیان داشت:  از میان 2 هزار و 500 قاضی در سراسر کشور 300 تن انان را زنان تشکیل می‌دهند که این رقم در مقایسه با کشورهای اسلامی منطقه بی‌نظیر است.
آقای ایمان بیان داشت: دادگاه عالی برنامه ویژه استخدام زنان به عنوان قضات را در محاکم روی دست گرفته و همه سال 20 درصد از استخدام‌ها به زنان اختصاص دارد، او مجموعه کارمندان زن در محاکم را 23 درصد خواند.

341 کارمند محاکم افغانستان به فساد متهم شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد