-کیلومتر-سرک-به-ارزش-پنج-میلیارد-افغانی-ساخته-میشود

مسئولان وزارت فواید عامه می‌گویند؛ ۹۳ کیلومتر سرک را در ولایت‌های هرات، غور و پروان با هزینه بیش ازنج میلیارد افغانی اسفالت میکنند.

به گزارش افغان خبر: مهدی روحانی سخنگوی وزارت فواید عامه امروز (چهار شنبه 10 سنبله) در یک برنامه خبری گفت؛ وزارت فواید عامه تلاش دارد تا ساخت و ساز سرک‌ها رونق پیدا کند و سه پروژه ساخت سرک از سوی این زوارت به امضاء رسیده است.

سه پروژه نامبرده در( امام شش نور هرات، ولسوالی انجیل، چغچران الی گردندیوال ولایت غور و سرک لیسه نعمان شهر چاریکار) می‌باشد.

روحانی می‌گوید؛ سرک امام شش نور ولسوالی انجیل هرات به طول 20 کیلومتر ساخته میشود که عرض آن 7 متر در نظر گرفته شده است و ارزش مجموعی این سرک 381 میلیون افغانی می‌باشد.

پروژه دیگر در ساخت سرک لیسه نعمان شهر چاریکار ولایت پروان است که هزینه ساخت این سرک 250 میلیون افغانی  و به طول 13 کیلومتر ساخته میشود  و  همچنان عرض آن 7 متر تعیین شده است.

پروژه سوم در چغچران الی گردندیوال ولایت غور است که هزینه ساخت این سرک چهار میلیارد و 463 میلیون افغانی در نظر گرفته شده است و طول این سرک 60 کیلومتر است و عرض آن نیز 7 متر می‌باشد.

روحانی گفت؛ سرک بامیان – میدان شهر به طول 173 کیلومتر از سوی رئیس جمهور افتتاح شده که این هزینه ساخت این سرک 100 میلیون یورو بوده است و مدت پنج سال ساخت این سرک وقت دربرگرفت که هزینه تمامیآن از سوی کشور ایتالیا پرداخت شده است.

 

93 کیلومتر سرک به ارزش پنج میلیارد افغانی ساخته میشود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد