«زنان-را-حذف-نکنید-»

زنان معترض کابل با شعار «زنان را حذف نکنید» در یک گردهمایی از امارت اسلامی طالبان خواستند که به حقوق شان در عرصه‌های مختلف احترام گذاشته شود.

به گزارش افغان نیوز؛ در قطع‌نامه‌ای که از سوی آنان در شهر کابل به خوانش گرفته شد، آمده است: طالبان باید هرچه زودتر به «گروگان‌کَشی سیاسی زنان و دختران» پایان دهند.

همچنین در قطع‌نامه از طالبان خواسته شده است که اجازه دهند تا زنان شاغل به کارشان برگردند و مکاتب دخترانه در سراسر افغانستان به‌روی دختران بالاتر از صنف شش دوباره باز شود.

این زنان تأکید کرده‌اند که طالبان باید محدودیت‌های بر گرفتن پول از بانک‌ها را نیز بردارند تا دوباره تجارت و کاروبار رونق یابد.

آنان در این قطع‌نامه طالبان را به پابندی به اعلام عفو عمومی توسط این گروه فراخوانده و گفته‌اند که تمامی بازداشت‌شدگان از جمله عالیه عزیزی، مدیر زندان زنانه هرات را رها کنند. خانم عزیزی از تاریخ ۱۰ میزان تاکنون مفقود است.

در قطع‌نامه تأکید شده است که طالبان باید امینت جان تمامی اقلیت‌های مذهبی و قومی را أمین کنند. همچنان به کسانی که قصد خروج از کشور را دارند، نیز اجازه‌ی خروج بدهند.

هدا خموش از کارگزاران اعتراض‌های خیابانی زنان علیه سیاست‌های طالبان در فیسبوکش نوشته است: «این اعتراض صدای نسل جوان، زنان و دخترانی باشد که حق و حقوق شان گرفته شده و آنها به طور منزوی خانه‌نشین شده‌اند.»

این در حالی است که با روی کار آمدن طالبان، زنان از فعالیت در بسیاری عرصه‌ها منع و خانه‌نشین شده‌اند و هیچ زنی در ساختار سیاسی کشور حضور ندارد.

«زنان را حذف نکنید!»

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد