آتش-سوزی-ها-در-شهر-کابل-همه-جانبه-بررسی-شود

داکتر عبدلله عبدالله رئیس اجرائیه کشور میگوید که آتش سوزی ها به مردم افغانستان خسارات زیادی وارد کرده و باید این مسئله به صورت همه جانبه بررسی شود.

به گزارش افغان خبر: داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه کشور در نشست شورای وزیران امروز دوشنبه (29 سنبله) بیان کرد که برای جلوگیری از افزایش آتش سوزی ها باید تصامیم روشن و واضح اتخاظ شود.

روز گذشته آتش سوزی مهیب در منطقه قوای مرکز شهر کابل در سرای تخته فروشی ها خسارات زیادی مالی به شماری از شهروندان کابل وارد کرد و پیشتر از آن آتش سوزی در یک مارکیت بزرگ تجارتی در چهارراهی میرویس میدان جان یک تن را گرفت و میلیون ها افغانی خسارت برداشت.

ریاست اجرائیه می گوید که آتش سوزی های اخیر در شهر کابل نشان می‌دهد که کمترین تدابیر ایمنی در شرکت ها، منازل مسکونی و ساختمان های اداری دولتی در نظرگرفته نشده است.

وی تاکید کرد که پس از آتش سوزی در مارکیت زدران به یک کمیته وظیفه داده شده است که پیشنهادات مشخصی را دراین مورد ارایه کند تا از آن بحیث مقرره استفاده شود و بر اساس آن تدابیر ایمنی در ساختمان ها رعایت گردد.

رئیس اجراییه می گوید که آتش سوزی ها خسارات بزرگ برای مردم افغانستان وارد کرده است و این مساله باید بررسی شود.

این درحالی است که روز گذشته آتش سوزی بزرگ در منطقه قوای مرکز کابل رخ داده و نیروهای اطفائیه بعد از دو ساعت تلاش موفق به خاموش کردن آتش شدند.

هرچند این آتش سوزی خسارات جانی در پی نداشت، اما خسارات مالی زیادی را متوجه دکانداران کرده است.

عوامل اصلی آتش سوزی ها در کابل، بی پروایی دکان داران، نبود خدمات ایمنی در منازل و دکان ها و کم کاری انیروهای اطفائیه در مهار این آتش سوزی ها خوانده شده است.

آتش سوزی ها در شهر کابل همه جانبه بررسی شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد