آخند‌زاده-از-تطبیق-پروژهای-مهم-در-ولایت-خبر-داد

مقام‌های وزارت احیا و انکشاف‌ دهات می‌گویند که پروژه‌های مهم انکشافی در ۱۳ ولایت کشور به هزینه ۴۲۶ میلیون افغانی آغاز شده و به ‌زودی به بهره‌برداری سپرده خواهند شد.

به گزارش افغان نیوز؛ محمد یونس آخندزاده، سرپرست وزارت احیا و انکشاف‌ دهات ا.ا امروز ( چهارشنبه، ۴ دلو) در یک نشست خبری در کابل گفت که بعداز تغییر نظام سیاسی در کشور این وزارت توانسته است پروژه‌های مهم انکشافی را در سطح کشور تطبیق نماید.

آقای آخندزاده افزود که این وزارت با تامین آب آشامیدنی به مناطق دوردست و اجرای تعدادی پروژه‌‌های مهم، خدمات خوب و عالی را به شهروندان کشور ارایه کرده است.

سرپرست وزارت احیا و انکشاف دهات در این نشست می‌گوید که کار اعمار یک بند ذخیروی آب به ارزش بیش‌از ۱۲ میلیون دالر در ولسوالی قادس ولایت بادغیس آغاز شده و با تکمیل این پروژه یک هزار و ۴۰۰ هکتار زمین زراعتی تحت آبیاری قرار خواهد گرفت.

آقای آخندزاده گفت که بر اساس فرمان رهبری ا.ا در ولسوالی گلستان ولایت فراه، برای مدیریت آب ولایت نیمروز یک بند بزرگ ساخته خواهد شد که ظرفیت ذخیره ۱۴۰ میلیون متر مکعب آب را دارا می‌باشد.

مرزا محمد شکیب، رییس دفتر وزارت احیا و انکشاف دهات در این نشست گفت که کار احداث ۴۹.۷ کیلومتر سرک در ولسوالی واخان ولایت بدخشان آغاز گردیده که با تطبیق این پروژه، افغانستان با چین وصل خواهد شد.

آقای شکیب افزود که کار اعمار شبکه آبرسانی در قلعه نو، مرکز ولایت بادغیس آغاز شده که با تطبیق این پروژه ۶۵ هزار نفر در این منطقه به آب آشامیدنی صحی دسترسی پیدا خواهند کرد.

او بیان داشت که کار بند‌های ذخیروی آب، سرک‌ها و پرو‌‌ژه‌های آب‌رسانی در شماری از ولایات کشور جریان دارد و با تطبیق این پروژه‌ها شماری زیادی از شهروندان کشور مشکلات شان حل خواهد شد.

مقام‌های وزارت احیا و انکشاف دهات در این نشست خبری گفتند که دست‌رسی شماری زیادی از شهروندان کشور به آب آشامیدنی و تطبیق شماری از پروژه‌های مهم انکشافی در سطح قریه‌جات، دست آوردهای عمده این وزارت طی چند ماه اخیر می‌باشد.

این در حالی است که مقام‌های امارت اسلامی می‌گویند با وجود تحریم‌های کشورهای بیرونی، توانسته است تا پروژه‌های بزرگ زیربنایی را در کشور تطبیق کند.

آخند‌زاده از تطبیق پروژهای مهم در 13 ولایت خبر داد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد