آغاز-تبلیغات-انتخابات-پارلمانی-در-افغانستان

امروز ۶ میزان رسما تبلیغات انتخابات پارلمانی در ۳۳ ولایت افغانستان آغاز شد و نامزدهای انتخاباتی به رقابت انتخابات شروع کردند.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: امروز جمعه 6 میزان تبلیغات انتخابات پارلمانی در 33 ولایت کشور شروع شد که نامزدهای انتخابات پارلمانی 1397 به کارزار انتخاباتی خود شروع کردند.

در این انتخابات برای ۲۵۰ کرسی مجلس نمایندگان افغانستان ۲۵۶۵ کاندیدا وجود دارد که ۴۰۱ زن نیز شامل آن است.

شماری از پیامدهای زیست محیطی جریان کارزارهای انتخاباتی انتقاد کرده و ریختن زباله، نصب پوستر تبلیغات روی دیوار خانه‌ها و اماکن عمومی و استفاده از امکانات دولتی در تبلیغات از مواردی‌اند که انتقادهای کاربران شبکه‌های اجتماعی را به دنبال داشته است.

بیشتر اعضای کنونی مجلس نمایندگان دوباره خود را نامزد کرده‌اند اما صدها جوان تازه‌کار در حوزه سیاست نیز شامل این رقابت شده‌اند.

در همین حال شماری از نامزدان انتخابات پارلمانی با برگزاری گردهمایی‌های انتخاباتی خود، برنامه‌ها، اهداف و نگرانی‌های خود را بیان کردند.

ذبیح‌الله زیارمل، نامزد مستقل انتخابات از ولایت کابل در تشریح اهداف و برنامه‌های خود گفت که هدف من از رفتن به خانه ملت از بین بردن فقر، بیکاری، بی‌سوادی، بی‌عدالتی، نظارت دقیق از کارکردهای حکومت و اصلاح قوانین می‌باشد.

وی افزود که ما امروز در درون بحران زندگی می‌کنیم و کم‌ترین امکانات زندگی در اختیارمان قرار دارد؛ اما زمینه رشد و توسعه در کشور فراهم است و باید برای نسل امروز انگیزه و امید به آینده داده شود و برای فردای بهتر تلاش کنیم.

آقای زیارمل بیان داشت که ارتباط مثمر و موثر میان قوای سه گانه دولت، مطالعه، بازنگری، مرور و اصلاح قوانین که کارای ندارد، نظارت از تطبیق قوانین و اجرآت حکومت و زدودن فقر و توسعه اقتصادی افغانستان از جمله برنامه‌های من در مجلس نایندگان آینده است.

از زمان سقوط رژیم طالبان در سال ۲۰۰۱ تا حالا دوبار انتخابات پارلمانی در افغانستان برگزار شده است. اولین انتخابات در سال ۱۳۸۴ و آخرین انتخابات پارلمانی در سال ۱۳۸۹ بود.

ناکارآمدی اداری، ادعاهای تقلب گسترده و حالاهم وعده دیرهنگام برای تایید بایومتریک رای‌دهندگان امیدها برای کسب یک نتیجه معتبر دراین انتخابات را با تهدید مواجه کرده.

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان تاکید کرده که حتی در صورت نرسیدن دستگاه‌های بایومتریک، همچنان این انتخابات با همان سیستم قبلی برگزار خواهد شد.

کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان اعلام کرده که شش نامزد را به دلیل تخلف در کارزارهای انتخاباتی جریمه کرده است. جریمه‌های که برای متخلفان در نظر گرفته شده به ۵۰۰ تا ۱۵۰۰ دالر میشود.

آغاز تبلیغات انتخابات پارلمانی در افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد