آغازنخستین-پرواز-تجاری-بین-هند-و-افغانستان

نخستین پرواز هواپیماهای حامل کالاهای تجاری بین هند و افغانستان درپی توافقات اخیر بین مقامات دوکشور ازفردا یکشنبه آغاز خواهد شد.

به گزارش افغان نیوز: مقام‌های هندی می‌گویند نخستین پرواز هواپیمای حامل کالاهای تجاری بین هند و افغانستان فردا (یکشنبه) صورت می‌گیرد.

سخنگوی وزارت خارجه هند گفته است که این هواپیما مربوط به شرکت هوایی آریانا است که نخستین پرواز تجارتی را فردا و پس از توافقات اخیر بین مقام‌های هند و افغانستان برای ایجاد «دهلیز هوایی خاص» و توسعه مناسبات اقتصادی و تجارتی بین 2 کشور، انجام می‌دهد.

«گوپال بگلای» سخنگوی وزارت خارجه هند روز گذشته به خبرنگاران گفت که تصمیم تاسیس دهلیز هوایی بین هند و افغانستان در جریان سفر اشرف غنی، رییس جمهوری افغانستان در ماه دسامبر سال گذشته میلادی گرفته شد و سبب خواهد شد تا افغانستانِ محاط به خشکی را به هند وصل کند.

در همین حال «من پریت وهوورا» سفیر هند در کابل به رسانه‌ها گفته است که هدف از ایجاد « دهلیز هوایی خاص» توسعه مناسبات اقتصادی و تجارتی بین هند و افغانستان است.

تاجران هر 2 کشور که پیش از این اموال تجارتی شان را از مسیر پاکستان انتقال می‌دادند اکنون از طریق این دهلیز هوایی در کمترین وقت و با هزینه کمتر میتوانند اموال تجاری خود را انتقال دهند.

 

آغازنخستین پرواز تجاری بین هند و افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد