آلوده-کنندگان-هوا-به-حبس-محکوم-می-شوند

اشخاصی که از آلاینده های محیطی برای سوخت استفاده می کنند مطابق کد جزا مجرم شناخته شده وبه حبس متوسط محکوم خواهند شد.

به گزارش افغان نیوز: عزت الله صدیقی، معین مسلکی اداره ملی محیط زیست امروز پنج‌شنبه( 5، جدی ) طی یک کنفرانس خبری در کابل گفت: آلودگی هوا به دلیل نبود بارندگی، نسبت به سال های گذشته افزایش یافته است.

 بنابراین، تمام ساحاتی که باعث آلودگی هوا شده شناسایی گردیده و به همکاری ادارات مربوطه اقدامات عملی صورت می گیرد.

معین اداره ملی حفاظت از محیط زیست بیان کرد؛ پس از این شهرک ها، بلند منزل ها، خشت پزی ها، حمام ها، سالون های عروسی و فابریکه های تولیدی به صورت کامل نظارت جدی می گردد.

 به گفته او، تمام سیستم سوخت ادارات دولتی، شرکت ها، موسسات و نهاد های تعلیمی به گاز مایع و برق تبدیل شده که از روز یکشنبه هفته آینده این طرح عملی خواهد شد.

آقای صدیقی افزود: نصب فلتر برای فابریکه ها، چک و کنترل قیمت مواد نفتی، عرضه و فروش گاز مایع به قیمت مناسب از طرف اداره تنظیم مواد نفتی، ارزیابی همه جانبه از زغال سنگ و آگاهی افکار عامه از جمله پلان های است که تطبیق می شود.

 به گفته صدیقی، براساس قوانین بین المللی هر کسی که باعث آلودگی هوا گردد باید جریمه پرداخت کند.

در همین حال، مهتاب عالمی، معین خدمات شهری شاروالی بیان کرد، اقدام جدی چهارماهه که از سوی رئیس جمهور برای کاهش آلودگی هوا صورت گرفته با همکاری وزارت داخله، از روز یکشنبه هفته آینده آغاز خواهد شد.

از سوی دیگر، نصرت رحیمی، سخنگوی وزارت داخله افزود: اداره ملی حافظت از محیط زیست و ادارات مربوطه به خاطر کاهش آلودگی هوا پلان های مشترک را روی دست گرفته تا دیگر آلودگی هوا باعث نگرانی شهروندان نگردد.

 به گفته آقای رحیمی، به تمام شهرک های رهایشی، حمام ها، سالن های عروسی، فابریکه ها و سایر مراکز تجارتی تا روز یکشنبه فرصت داده شده تا ازمواد سوختی که باعث آلودگی هوا می شود، استفاده نکنند.

آقای رحیمی گفت: اشخاصی که از آلاینده های محیطی برای سوخت استفاده می کنند مطابق کد جزا مجرم شناخته شده وبه حبس متوسط محکوم خواهند شد.

این در حالی است که رئیس جمهور کشور، چند روز پیش طی نشستی با مسئولان اداره ملی حفاظت از محیط زیست و شاروالی کابل، از کارکرد ها و اقدامات انجام شده در عرصه جلوگیری از آلودگی هوا انتقاد کرده و گفته بود که اکنون هوای شهر کابل به گونه قابل توجهی آلوده و کشنده است و این وضعیت وخیم به اقدامات عاجل و عملی نیاز دارد.

آقای غنی با اشاره به عوامل درجه یک آلودگی هوا در شهر کابل، به مسوولان نهاد های مربوط دستور داد تا به " زودترین فرصت" عاملان آلودگی هوا را شناسایی و مکلف سازند که ازمواد سوخت بی کیفیت استفاد نکنند.

آلوده کنندگان هوا به حبس محکوم می شوند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد