آمار-تکان-دهنده-از-انواع-آزار-جنسی-زنان-و-دختران

به اساس یک سروی تازه که در سال جاری از سوی کمیسیون مستقل حقوق بشر انجام شده است، ۸۵ درصد زنان و دختران هنوز هم مورد آزار و اذیت جنسی قرار می گیرند.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: کمیسیون مستقل حقوق بشر، امروز (شنبه 19 حوت) نتیجه یک سروی را در رابطه به خشونت علیه زنان ارائه کرد که به اساس آن، 85 درصد زنان و دختران مورد آزار و اذیت جنسی قرار می گیرند.

در این سروی از 1530 زن مصاحبه صورت گرفته است که 85 یعنی 1307 نفر گفته اند که با آنان خشونت صورت گرفته اند و تنها 14 درصد یعنی 223 نفر دیگر گفته اند تا هنوز مورد خشونت یا آزار و اذیت جنسی قرار نگرفته اند.

این قربانیان خشونت گفته اند که با 15 مورد خشونت مواجه شده اند که عبارت اند از:

پرزه و جوگ: در این سروی آمده است که از میان 1530 زن مصاحبه شوند 749 زن مورد قربانی پرزه و جوک قرار گرفته اند و در خواست رابطه جنسی. از میان 1530 مصاحبه شونده 100 نفر گفته اند که قربانی این نوع خشونت بوده اند.

دشنام و توهین زنان به اساس این سروی از میان 1307 نفر 322 نفر قربانی این نوع خشونت بوده اند و دست اندازی و ولمس بدن زنان  و دختران یکی از مشکلات سد راه دختران و زنان بوده اند.

شانه زدن و سود زدن به سوی دختران و زنان در این سروی آمده است که 37 درصد با این نوع خشونت مواجه اند و درخواست موتر سوار شدن یکی از مشکلات جدی سد راه دختران و زنان بوده اند که 34 مصاحبه شوندگان با آن مواجه بوده اند.

بیشترین خشونت در بازار، مراکز تجارتی، ترانسپورت عمومی و دانشگاه ها صورت گرفته است و بیشترین خشونت بر گروه سنی 19 الی 25 سال صورت گرفته است.

در مجموع  1307 مصاحبه شونده دختر و زن گفته اند که در 3888 مورد با خشونت مواجه شده اند که تنها برای 1817 مورد آن دادخواهی کرده اند.

اکثر زنان و دختران که با خشونت مواجه شده اند این مشکل را پنها کرده اند و دلیل آن نیز حراس از خانواده و آبروی خود آنها بوده اند.

به اساس این سروی، 39 نفر از میان 1307 نفر مصاحبه شونده گفته اند که در مکاتب و دانشگاه‌ها مورد خشونت قرار گرفته اند که بعد از ایجاد این مشکل مکاتب و دانشگاه را ترک گفته اند.

31 نفر از مصاحبه شوندگان گفته اند که به دلیل خشونت علیه آنها، ادارات دولتی را ترک کرده اند و مجبور به خانه نشینی شده اند.

آمار تکان دهنده از انواع آزار جنسی زنان و دختران

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد