آمار-کشتار-غیرقانونی-زنان-به-صفر-رسیده-است

معین سیاسی وزارت امور خارجه امارت اسلامی در دیدار با ریچارد بنت، گزارشگر ویژه سازمان ملل گفته است که در مقایسه با گذشته میزان خود کشی و کشتار غیر قانونی زنان به صفر رسیده است.

به گزارش افغان نیوز؛ عبدالقهار، بلخی سخنگوی وزارت امور خارجه شب گذشته(شنبه، 30 میزان) با نشر اعلامیه‌ای گفته که شیر محمد عباس ستانکزی، معین سیاسی این وزارت با ریچارد بِنِت، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر افغانستان و هیات همراهش دیدار کرده است.

طبق اعلامیه، استانکزی گفته است: مشکلات بشری از کشورهای همسایه افغانستان تا اروپا وجود دارد و افغانستان کشوری است که پس از نیم قرن، جنگ در آن پایان یافته است.

او با اشاره به مشکلات نظام پیشین گفته که در مقایسه با گذشته، میزان خودکشی و کشتار غیرقانونی زنان، آدم ربایی و شکنجه در زندان‌ها به صفر رسیده است.

آقای ستانکزی در این دیدار از سازمان ملل خواستار حل مشکلات اقتصادی، محدودیت‌های بانکی، درمان معتادان و سایر مشکلات شده است.

در این دیدار بنت از وزارت امور خارجه به‌خاطر فراهم‌کردن تسهیلات سفر قدردانی کرده است و وعده سپرده که با کمک کنندگان بین‌المللی جهت کمک به مردم افغانستان، گفتگو می‌کند.

پس از تمدید ماموریت گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر افغانستان، این نخستین سفر یک هفته‌ای او به کشور است.

آمار کشتار غیرقانونی زنان به صفر رسیده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد