آموزش-مختلط-دختران-و-پسران«-خلاف-ارزش‌های-اسلامی-و-ملی»-است

سرپرست وزارت تحصیلات عالی طالبان از آغاز فعالیت دانشگاه‌های دولتی به زودی خبر داده و گفته است که آموزش مختلط دختران و پسران خلاف « ارزش‌های اسلامی» و « ارزش‌های ملی» کشور است.

به گزارش افغان نیوز؛ عبدالباقی حقانی، سرپرست وزارت تحصیلات عالی طالبان امروز( یک‌شنبه، 21 سنبله) در نشست خبری گفت که دیگر آموزش مختلط دختران و پسران پایان می‌باد و دانشگاه‌های دولتی به زودی آغاز می‌شود.

آقای حقانی گفت که طرح «ختم آموزش مخلوط» از سوی شوراهای علمی دانشگاه‌ها به وزارت تحصیلات عالی رسیده است. او بیان کرد آموزش مختلط دختر و پسر با «ارزش‌های اسلامی» و «ارزش‌های ملی» افغانستان تصادم دارد.

سرپرست وزیر تحصیلات عالی طالبان گفت که شوراهای علمی فیصله کرده‌اند که به «آموزش مخلوط» پایان دهند.

او سه پیشنهاد در خصوص جداسازی دانشجویان پسر و دختر خبر داده و گفت که با توجه به امکانات، دانشجویان دختر و پسر باید در تعمیرهای جداگانه درس بخوانند و اگر امکانات نبود، تایم‌های درسی‌شان جدا شود.

حقانی تاکید کرد که اگر اجرای این دو طرح امکانش نبود یا شمار دانشجویان دختر کم بود، از جداسازی صنف استفاده می‌شود.

او گفت که تلاش می‌شود برای دانشجویان دختر استادان دختر درس بدهند؛ اما اگر این امکان نبود، استادان مرد می‌توانند به دانشجویانی که حجاب اسلامی را رعایت می‌کنند و «پشت پرده» به آن‌ها درس بدهند.

سرپرست وزارت تحصیلات عالی طالبان گفت که به همه «مجاهدانی» که در دوران «اشغال» از تحصیل بازمانده‌اند، توجه ویژه می‌شود.

این در حالی است که شماری از دانشگاه‌های خصوصی با گرفتن پرده، صف دانشجویان دختر را از پسران در یک صنف درسی جدا کرده و فعالیت‌شان را آغاز کرده اند.

آموزش مختلط دختران و پسران« خلاف ارزش‌های اسلامی و ملی» است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد