آواره-شدن-بیش-از-۳۲-هزار-خانواده-در-یک-ماه-اخیر

وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث می‌گوید که در جریان یک ماه و نیم ۳۲ هزار ۳۸۴ خانواده در نتیجه‌ای« ظلم و وحشت طالبان» آواره شده اند.

به گزراش افغان نیوز؛ غلام بهاءالدین جیلانی، وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث رزو گذشته« پنج‌شنبه، 17 سرطان» طی نشست خبری در مرکز رسانه‌های حکومت گفت که این شمار از خانواده در 25 ولایت کشور خانه‌های شان ترک کرده و آوره شده اند.

آقای جیلانی افزود که از میان این شمار خانواده‌های آواره‌شده، برای نزدیک به ۲۰ هزار خانواده در هماهنگی با رهبری ولایات کمک‌رسانی شده است.

وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث تصریح کرد که بررسی‌ این وزارت برای شناسایی و تثبیت بی‌جاشدگان ادامه دارد و تا کنون روند بررسی در ۱۷ ولایت تکمیل شده است.

جیلانی گفت که افزون بر کمک‌ مواد غذایی، مبلغ ۱۹۱ میلیون افغانی پول نقد هم برای به بی‌جاشدگان اخیر در ۲۵ ولایت کمک فرستاده شده است و برای رسیدگی لازم به این بی‌جاشدگان به ۵۰۰ میلیون افغانی دیگر نیاز است.

بااین‌همه، بر بنیاد اطلاعات وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث در دو سال اخیر در نتیجه‌ی حملات طالبان، دست‌کم پنج میلیون نفر در نقاط مختلف کشور آواره شده‌اند.

آواره شدن بیش از ۳۲ هزار خانواده در یک ماه اخیر

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد