احیای-مجدد-ایستگاه-های-بس-شهری-در-کابل

شهرداری کابل میگویند که ایستگاه های بس در جریان جنگ های داخلی از بین رفته و قرار است در ۳۳ مسیر شهر کابل ۴۵۰ ایستگاه بس شهری تازه ایجاد نماید.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله حبیب زی سرپرست شهرداری کابل، در جلسه شورای عالی  توسعه شهری ، طرح ساخت، نصب و حفظ و مراقبت ایستگاهای بس های شهری در شهر کابل و هم چنان طرح تنظیم نصب بلبوردهای تجارتی را به جلسه ارائه کرد.

سرپرست شاروالی کابل گفت، ایستگاه های بس های شهری در زمان جنگ های داخلی از بین رفته اند، می خواهیم به همکاری سکتور خصوصی ایستگاه های معیاری بسازیم. به گفته او، در ۳۳مسیر شهر کابل ۴۵۰ ایستگاه در نظر گرفته شده است که نخستین پروژه نمونه یی آن از سینما پامیر الی کارته نو و در مسیر میدان هوایی عملی خواهد شد.

حبیب زی افزود، در این دو مسیر به همکاری سکتور خصوصی ۸۹ ایستگاه ساخته خواهد شد.

سرپرست شاروالی کابل گفت که تلاش ما این است که ترانسپورت شهری را معیاری و ستندرد سازیم و در مسیر سرک ها برای بس ها خطوط مخصوص ایجاد نمائیم که با ایجاد آن جلو ازدحام گرفته خواهد شد و برای شهریان سهولت ایجاد می گردد.

پس از بحث های همه جانبه روی طرح متذکره، رئیس جمهور غنی گفت: باید یک نقشه واضح و دیزاین شده موجود باشد و با سکتور خصوصی توافق شود که این ایستگاه ها را به کدام معیار ها می سازد.

همچنان رئیس جمهور با اشاره به مشکلات موجود ترافیکی در شهر کابل، گفت: بزودی امور مدیریت ترافیک به شاروالی انتقال خواهد شد. وی افزود که با انتقال مدیریت ترافیک، صلاحیت صدور جوازها، لیسنس و اسناد به شاروالی کابل نیز سپرده خواهد شد.

رئیس جمهور هدایت داد که برای تنظیم لوحه های تجارتی یک مقررۀ مشخص ترتیب گردد، تا جلو بی نظمی در شهر گرفته شود.

 

 

احیای مجدد ایستگاه های بس شهری در کابل

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد