اختصاص-بودجه-یک-میلیارد-دالری-برای-رسیدگی-به-بیجا-شدگان-داخلی

دولت برای رسیدگی به بیجاشدگان داخلی در جریان سال جاری که در اثر حوادث طبیعی، جنگ و ناامنی مجبور به ترک خانه هایشان شدند یک میلیارد دالر بودجه اختصاص داده است.

به گزارش آژانس افغان خبر: ویس احمد برمک، وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث، امروز یک شنبه(۱۹ جدی) طی کنفرانسی به خبرنگاران گفت: حدود ۱۶۳ هزار و ۳۷۱ خانواده در اثر حوادث طبیعی و جنگ در سراسر کشور بیجا شده اند که از این میان به تعداد ۱۰۸هزار و ۵۶۳ خانواده بعد از مساعدت به خانه هایشان برگشته اند و حدود۵۴ هزارو ۸۰۸ خانواده به دلیل بروز حوادث و نیز دوام جنگ و ناامنی هنوز در ولایات به عنوان پناهنده باقی مانده اند و تحت مراقبت به سر می برند.

آقای برمک تصریح نمود، از آغاز امداد رسانی ها تا به حال برای ۱۳۷ هزار ۸۲۰ خانواده مساعدت و کمک رسانی صورت گرفته و برای ۲۵هزار۵۵۱ خانواده هنوز مساعدت انجام نشده است.

او همچنان می افزاید که حوادث طببعی و جنگ بر علاوه بیجا کردن خانواده ها؛ تعدادی کشته و مجروح برجای گذاشته است که آمار کشته شدگان به یک هزار و ۵۰۴تن و مجروحین به  هزار ۶۰۱ نفر می رسد.

وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث اظهار داشت، حدود ۲۷۰ میلیون و۲۸۰ هزار افغانی کمک های نقدی و غیرنقدی که عبارت از کمپل، مواد سوختی برای زمستان به مستحقین پرداخت شده است.

ویس احمد علاوه کرد که مبلغ ۱۲۲ میلیون افغانی نیز کمک های اضطراری برای زمستان امسال این بیجا شدگان جهت پیش گیری از حوادث در نظر گرفته شده است که در یازده ولایت کشور بنا به شرایط اقتصادی از ۵میلیون به ۳ و ۲ میلیون افغانی سهمیه بندی شده است.

وی با ابراز این که افزایش بودجه در نظر گرفته شده برای بیجا شدگان داخلی که به بیش از یک میلیارد دالر رسیده است به دلیل وقوع حوادث غیر قابل پیش بینی و همچنان خسارات و تخریبات مکاتب، پل و پلچک در ولایات می باشد.

آقای ویس احمد برمک تاکید می کند که سازمان ملل و نیز موسسات خیریه خارجی نیز کمک های بشردوستانه ای را جهت همدردی و همکاری با کشور برای این بیجا شدگان سالانه روی دست دارند.

اختصاص بودجه یک میلیارد دالری برای رسیدگی به بیجا شدگان داخلی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد