اخراج-اجباری-مهاجران-از-ترکیه-تکذیب-شد

سرکنسول افغانستان: ادعای اخیر سازمان عفو بین الملل مبنی بر اخراج اجباری پناهجویان افغان و امضا و توزیع برگه هایی به زبان ترکی از سوی پلیس ترکیه، یک دروغ محض است.

به گزارش افغان نیوز: زکریا بارکزی، سرکنسول افغانستان در استانبول به آناتولی گفته است که بازگشت پناهجویان افغان به‌ صورت داوطلبانه و در هماهنگی با نمایندگی های سیاسی افغانستان در ترکیه انجام شده است. ادعای اخیر سازمان عفو بین الملل مبنی بر اخراج اجباری پناهجویان افغان و امضا و توزیع برگه هایی به زبان ترکی از سوی پلیس ترکیه را رد می‌کنم. این یک دروغ محض است.

برگه‌های توزیع شده به زبان‌های دری، پشتو و انگلیسی بوده است و هیچ برگه ترکی از سوی مقامات ترکیه توزیع نمی‌شود. بین کسانی که به صورت غیرقانونی وارد ترکیه می‌شوند و خواهان برگشت به کشورشان هستند از سوی نمایندگی‌های افغانستان در آنکارا و استانبول برگه های «عودت به وطن» توزیع می‌شود.

ما اسناد و تصاویری در اختیارتان می‌گذاریم که نشان می دهد تیم‌های ما به مراکز نگهداری مهاجران در نقاط مختلف ترکیه رفته و با آنها از نزدیک دیدار کرده اند. تصاویری از آنها مبنی بر برگشت داوطلبانه ثبت کرده ایم. ما می‌دانستیم که ممکن است چنین ادعاهایی از سوی برخی نهادها صورت گیرد.

وی افزوده است؛ تمام ادعاها در مورد اینکه افغان‌ها به طور اجباری به افغانستان اعزام می‌شوند را کاملا رد می‌کنم. باید بگویم یگانه چیزی که درباره مهاجران غیرمطلوب است، استفاده آن‌ها به عنوان ابزار سیاست خارجی است. نباید از مهاجران افغان در ترکیه به عنوان ابزار سیاسی به ویژه سیاست خارجی استفاده شود.

اخراج اجباری مهاجران از ترکیه تکذیب شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد