اخراج-یک-گروه-پناهجویان-افغان-از-آلمان-طی-امروز-و-فردا

بربنیاد اطلاعات سانه های اروپایی قرار است فردا (سه شنبه ۵ دلو ) گروهی از پناهجویان افغان از آلمان وارد کابل شود. اما نهاد حامی پناهجویان (پرو ازول) گفته است که احتمالا آغاز این روند دوشنبه باشد.

به گزارش افغان خبر : در حال حاضر نزدیک به یک هزار پناهجوی افغان در معرض اخراج از آلمان قرار دارند. دولت فدرال و ایالت های آلمان در نظر دارند که به گونه اجباری در پروازهای مختلف این گونه افراد را به کشورشان بازگشت دهند. اما شماری نهادهای حامی پناهجویان با این اقدام مخالفت جدی داشته و در تلاش اند که این روند عملی نشود.

یافته های وزارت امور داخله فدرال نشان می دهند، رقم پناهجویان افغان که در معرض اخراج به زادگاه شان در آلمان قرار دارند، به 11900 تن می رسد. این نهاد می گوید که از این میان، 11500 تن برگه "دولدونگ" یا "سند تأخیر اخراج" در دست دارند، یعنی این گونه افراد تا مساعد شدن شرایط برای بازگشت دادن شان، اینجا تحمل می شوند. ده درصد این چنین افراد در ایالت بایرن آلمان زندگی می کنند که در گام نخست به دلیل مصاب بودن به بیماری جدی و یا نبود اوراق کافی در آلمان باقی می مانند.

ستیفن رایشل سخنگوی پناهندگی در کلیسای پروتستانت در مربوطات ایالت بایرن می گوید: «شخصآ من کاملآ موافق هستم، کسانی که واجد شرایط پناهندگی در آلمان نمی باشند، با بهبود یافتن وضعیت کشورشان به آنجا برگردانده شوند»«ولی در حال حاضر پناهجویان نمی توانند به افغانستان بازگشت داده شوند.»

در بخش های مختلف افغانستان جنگ جریان داشته و نیروهای دولتی سرگرم پیکار در برابر گروه رادیکال طالبان هستند.

این تصمیم که اتباع کدام کشورها باید به مناطق شان فرستاده شوند، به وزارت امور داخله فدرال و وزارت خارجه آلمان بر می گردد. افغانستان از جمله کشورهای نسبتآ امن برای فرستادن پناهجویان پذیرفته نشده، نزد این نهاد بر شمرده شده است. یکی از سخنگویان وزارت امور داخله فدرال گفته است که "هدف حملات گروه طالبان به گونه خاص متمرکز بر نیروهای خارجی بوده نه غیر نظامیان.»

به بیان این وزارت، ولایت های چون کابل، پنجشیر، بامیان و هرات از مناطق نسبتآ امنی اند که در آنجا امنیت نسبتا کافی برای زندگی غیرنظامیان وجود دارد.

توماس دیمیزیر وزیر داخلۀ آلمان در ماه نوامبر سال گذشته در بروکسل گفته بود که "ما می خواهیم این پیام را برای افغان ها بدهیم که آنجا بمانید! ما شما را از اروپا به گونه مستقیم به افغانستان دوباره می فرستیم".

دیمیزیر همچنان بیان داشته بود که این اقدام به این منظور ضروری پنداشته می شود که به کمک آن بتوانیم روند سیستم بررسی پناهندگی را به گونه مستدام و کارا حفظ نماییم.

اخراج یک گروه پناهجویان افغان از آلمان طی امروز و فردا

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد