ادامه-ناامنی-ها-بروز-فاجعه-انسانی-را-به-دنبال-دارد

کمیسیون مستقل حقوق بشر میگوید که ناامنی ها در شماری از ولایات کشور هزاران تن را بیجا ساخته و ادامه این روند باعث بروز فاجعه انسانی میشود.

به گزارش افغان خبر: کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان از ادامه ناامنی ها  و درگیری های مسلحانه در ولایات کشور ابراز نگرانی کرده است.

در حال حاضر ولایات؛ هلمند، قندوز، بغلان و ارزگان ناامن هستند و درگیری های مسلحانه میان نیروهای دولتی و مخالفان مسلح ادامه دارد، و حتی ولایت قندوز تا آستانه سقوط نیز پیشرفت، اما با تلاش های نیروهای امنیتی مخالفان مسلح عقب زده شدند.

افراد ملکی و باشندگان محلی آسیب پزیرترین قشر جامعه در این درگیری ها بودند و تا اکنون هزاران تن در این ولایت مجبور به ترک خانه های شان گردیدند.

رفیع الله بیدار سخنگوی کمیسیون مستقل حقوق بشر به خبرگزاری جمهور گفته که این نهاد، نگران بروز فاجعه در ولایات ناامن است.

سخنگوی کمیسیون مستقل حقوق بشر از طرف های درگیر خواسته تا افراد ملکی و خانه های مسکونی را در مناطق جنگی هدف قرار ندهند و در تلاش جلوگیری از تلفات افراد غیر مسلح باشند.

او افزوده که طالبان مسلح در ولایت قندوز خانه های مسکونی و ساختمان های دولتی را به عنوان سنگر مورد استفاده قرار داده و این امر سبب تخریب مکان های عام المنفعه گردیده است.

ولایت هلمند در طول چندین ماه نا امن بوده و بیشترین فعالیت طالبان در ولسوالی های ناوه، سنگین و خان شین این ولایت انجام شده است.

از سوی هم چند روز پیش طالبان مسلح به صورت گسترده به شهر قندوز حمله کردند و تا اکنون درگیری ها میان نیروهای دولتی و طالبان در کوچه و پس کوچه های این شهر جریان دارد.

 

ادامه ناامنی ها بروز فاجعه انسانی را به دنبال دارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد