ادعای-طالبان-در-مورد-حفاظت-از-پروژه-های-عام-المنفعه

گروه طالبان یک روز بعد از افتتاح خط آهن آقینه- ترکمنستان گفته که از پروژه های انکشافی در کشور حمایت و حفاظت میکنند.

به گزارش افغان خبر:با اینکه در گذشته گروه طالبان بار ها مانع انجام پروژه های انکشافی شده و در بسا موارد این پروژه های را هدف بمب گذاری ها قرار داده، اما به تازگی ادعای حفاظت از چنین پروژه ها را نموده است.

خبرگزاری «دی پی ای» آلمان، با نشر این خبر نوشته که گروه طالبان در اعلامیه‌ای گفته است: «امارت اسلامی از همه پروژه‌های ملی که به نفع مردم بوده و منتج به انکشاف و آبادی ملت شود نه تنها حمایت می‌کند، بلکه متعهد به حفاظت از آ‌ن‌هاست.»

براساس این اعلامیه، این تعهد شامل شاهراه‌ها‌، خط آهن، لین برق و پروژه‌های بند برق می‌شود.

در اعلامیه آمده است: «امارت اسلامی به همه مجاهدین خود هدایت می‌دهد که در تامین امنیت همه پروژه‌های ملی که به نفع اسلام و کشور باشد، کمک کنند.»

اما آماری ارایه شده ازسوی دولت چیزی دیگری حکایت میکند. براساس این آمار طی دو ماه فعالیت‌های تروریستی و تخریبی گروه طالبان، ۳۰۲ باب مکتب، ۴۱ مرکز صحی، ۵۰ محراب مسجد، ۵۳۰۵ باب منزل مسکونی، ۱۸۱۸ باب دکان، یک باب تعمیر دولتی، شش پایه پل، ۲۹۳ معبر، ۱۷۰ پلچک، ۱۲۳ کیلومتر سرک، ۲۰۳ دیوار استنادی و ۸۴ باب مرکز ارائه خدماتی، تخریب شده و یا آسیب جدی دیده‌اند.

در میان گروه مخالفان مسلح افراد خارجی تبعه های پاکستان، چچین، عرب و ایغور و غیره نیز حضور دارند که هیچگونه عرق ملی در آنها در قبال افغانستان وجود ندارد.

ادعای طالبان در مورد حفاظت از پروژه های عام المنفعه

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد