اذیت-و-ازار-جنسی-مانع-حضور-زنان-در-ادارات-میشود

مسئولان وزارت امور زنان می‌گویند؛ خانم‌ها ۲۲ درصد کارمندان ادارات دولتی و غیر دولتی را تشکیل می‌دهند اما اذیت و آزار جنسی مانع حضور این قشر جامعه به ادارات میشود.

به گزارش افغان خبر؛ دلبر نظری وزیر امور زنان امروز (سه شنبه 4 عقرب) در یک برنامه خبری گفت؛ حضور زنان در ادارات دولتی کم رنگ است و نهادهای دولتی باید تلاش کنند تا جندر در تمام وزارت خانه‌ها رعایت شود.

به گفته‌ی خانم نظری، زنان 22 درصد کارمندان ادارات دولتی را تشیکل داده اند و این رقم با تناسب جمعیت خانم‌ها بسیار ناچیز می‌باشد. او افزود؛ خانم‌ها 9 درصد در سطح تصمیم گیری ادارات دولتی سهم دارند و 91 درصد دیگر تصمیم گیرندگان مردان هستند.

وزیر امور زنان افزود؛ مشکلات که سر راه زنان در حال حاضر وجود دارد و مانع حضور انها در ادارات دولتی میشود، عدم سیاست مشخص از سوی نهادهای دولتی است و اگر وزارت خانه‌ها با وزارت امور زنان همکاری کنند، مشکل زنان حل میشود.

به اساس تحقیقات که از سوی اداره انکشاف بین المللی امریکا برای زنان (پروموت) صورت گرفته است، زنان افغان با مشکلات زیادی در ادارات دولتی مواجه اند و این مشکلات عبارت از؛ اذیت و آزار جنسی، مرد سالاری، نبود واحد جندر در پروسه استخدام، مانع جدی برای تقرر زنان و ساختار اجتماعی و فرهنگی هستند.

دلبر نظری بیان داشت؛ تنها راهی که میتواند خشونت علیه زنان در ادارات دولتی را کاهش دهد، تطبیق مقرره منع خشونت علیه زنان در ادارات دولتی است که این مقرره باید از سوی تمام نهادهای دولتی عملی شود.

به گفته‌ی وزیر امور زنان، خانم‌ها به چندین شکل مورد اذیت و آزار قرار می‌گرند، خانم نظری گفت؛ دختران و خانم‌های که در ادارات مورد اذیت و آزار قرار می‌گیرند، باید صبر کنند و خشونت علیه خود شان را نادیده بگیرند تا خشونت گران دست از خشونت بردارند.

وزیر امور زنان از نهادهای دولتی خواست که خشونت گران را به پنجه قانون بسپارد تا دیگر کسی جرئت کرده نتوانند که دست به خشونت بزنند.

خشونت علیه زنان هر روز بیشتر میشود و به گفته‌ی آگاهان عامل افزایش خشونت علیه زنان آزادی بیش از حد و پوشش خود دختران هستند که مردم دست به اذیت و آزار فزیکی و شفایی می‌زنند.

اذیت و ازار جنسی مانع حضور زنان در ادارات میشود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد