ارگ-خانه-شماست---باید-مردم-غنی-شوند-تا-مملکت-غنی-گردد-عکس

رئیس جمهور کشور در دیدار عیدانه خود با دانشجویان دانشگاه های دولتی کابل گفت: دور کردن فقرمهترین وظیفه شماست وتاکید کرد که این مملکت غنی است اما مردمش فقیر اند، باید مردم غنی شوند تا مملکت غنی گردد.

رئیس جمهور غنی شام دوشنبه (۲۲ سنبله) در دیدار با محصلین دانشگاه های کابل ضمن تبریکی عید سعید قربان به آنها گفت: شما فکر نکنید که مسافر هستید زیرا در خانه خود کسی مسافر نمی باشد، ارگ خانه شماست.

رئیس جمهوردر این دیدار گفت: اولین وظیفه من این است که خادم ملت باشم بخصوص خادم اکثریت ملت افغانستان که نسل جوان است.

آقای غنی به جوانان گفت: شما نسل تحول، وصل، ثبات، وحدت ملی و نسل تساوی مرد و زن و همچنان نسل ارتباط کوچی، ده نشین و شهرنشین کشور هستید.

رئیس جمهور کشوردر ادامه بیان داشت که افغانستان یک قرن فرصت را از دست داده، آرزو های غازی امان الله خان نمرده است زیرا شما آنرا برآورده خواهید کرد.

وی از جوانان خواست تا برضد فساد و بی عدالتی مبارزه کنند، او با اشاره به جوانان افزود:شما نسل وصل هستید، تمام افغانستان را از خود بدانید و آنرا وصل کنید. چرا که شما نسل وحدت ملی هستید و اگر متحد باشید، کسی شما را شکستانده نمی تواند.

آقای غنی دور کردن فقر را مهترین وظیفه آنها دانست وتاکید کرد که این مملکت غنی است اما مردمش فقیر اند، باید مردم غنی شوند تا مملکت غنی گردد.

رئیس جمهور غنی خاطر نشان ساخت: که فرهنگ ما اتفاقی نیامده، ما از فرهنگ عظیم برخوردار هستیم و باید آنرا بشناسیم.و تاکید نمود که شما جوانان باید ارتباط گذشته، حال و آینده را درک کنید، زیرا شما افغان و مسلمان هستید و در قلب آسیا زندگی می کنید و میراث پنجهزار ساله را در اختیار دارید.

آقای غنی افزودکه تمام زبان های کشور افتخار افغانستان می باشند و تمام اقوام افغانستان بالای این وطن حکومت کرده اند، پس با وحدت کامل و با توانمندی خود افغانستان را می سازیم.

آقای غنی درحالی به دانشجویان می گوید که ارگ خانه شماست که حدود یک صد تن  از محصلین دانشگاه های کابل که به این مراسم دعوت شده بودند در پشت دروازه های ارگ قرار داشتندواجازه ورود به جلسه به آنها داده نشدوتعدادی دیگر هم که اعتراض داشتند از سوی محافظین ریاست جمهوری مورد توهین قرار گرفتند و اجازه حضور در مراسم به آنها داده نشد.

ارگ خانه شماست ! / باید مردم غنی شوند تا مملکت غنی گردد+عکس

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد