از-فرستادن-خبرنگاران-در-خط-مقدم-جنگ-جلوگیری-شود

نعمت الله زهیر خبرنگار محلی آریانا نیوز در ولایت هلمند روز گذشته بر اثر انفجار ماین کنار جاده جان باخت، نهاد کابل پرس کلب در پیوند به این حادثه از رسانه ها خواسته تا خبرنگاران شان را مجبور به رفتن در خط نخست جنگ نسازند.

به گزارش افغان خبر: نعمت الله زهیر از پنج سال به این سو به رسانه آریانا نیوز کار میکرد و روجمعه (14عقرب) با برخورد موترش با ماین جاسازی شده کنار جاده در هلمند کشته شد.

کابل پرس کلب با نشر اعلامیه‌ی نوشته که :"شهادت دردناک نعمت الله زهیر خبرنگار اریانا و آریانا نیوز در ولایت هلمند نشان داد که خبرنگاران به هیچ صورت مصئون نیستند و رسانه ها باید از رفتن آنان به خط اول جنگ جلوگیری کنند".

این کار باید تا زمانی ادامه یابد که ضمانت قوی مصونیت خبرنگاران در خط اول نبرد ارایه شود.

در این اعلامیه آمده که مدیران رسانه ها باید به طور واضح از همه یی خبرنگاران خود بخواهند تا از تهیه گزارشات بپرهیزند که به قیمت سرشان تمام میشود.

کابل پریس کلب از تمامی رسانه های کشور میخواهد که خبرنگاران خود را مجبور نه سازند که به خط اول جنگ بروند.

پریس کلب همچنان با در نظرداشت شرایط حساس جنگی از حکومت وبه خصوص مراجع امنیتی میخواهد تا مواد مورد نیاز خبرنگاران را به انان تهیه کرده و بسپارند.

همچنان خبرنگاران باید با در نظرداشت اصل بی طرفی و حقایق برای توازن گزارش های خود مواد مورد نیاز شان را از منابع دیگر به دست بیاورند.

برای فعلا یگانه راه مصونیت خبرنگاران همین است، زیرا هیچ یکی از جناح های درگیر توجه جدی برای مصونیت خبرنگاران نمی کنند.

قابل یاد آوری است که هلمند یگانه ولایت کشور است که خبرنگاران اش هم روزه در صف اول جنگ می ایستند و از همین رو تنها در ده ماه اول سال ۲۰۱۶ سه خبرنگار در این ولایت جان باختند.

از فرستادن خبرنگاران در خط مقدم جنگ جلوگیری شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد