استادان-دانشگاه‌های-کشور-اعتصاب-درسی-کردند

اتحادیه‌ پوهنتون‌های افغانستان اعلام نموده که استادان در برابر عدم مصئونیت قانونی در اجرای حقوق و امتیازات‌شان از ۱۹ حوت به این سو اعتصاب کاری کرده اند.

به گزارش افغان نیوز: همزمان با آغاز سال جدید تحصیلی که قرار است دروازه‌‌های دانشگاه‌های کشور به روی دانش‌جویان بازشود، «اتحادیه‌ استادان پوهنتون‌های افغانستان» اخیرن اعلام کرده‌اند که دست به اعتصاب کاری زده‌اند.

استادان دانشگاه های کشور در برابر عدم مصئونیت قانونی در اجرای حقوق و امتیازات‌شان از ۱۹ حوت به این سور اعتصاب کاری کرده و به کلاس درس حاضر نمی‌شوند.

به گفته‌ی مسئولان این اتحادیه؛ استادان تمام دانشگاه‌های کشور ‌اعتصاب کرده‌اند و تا زمانی که به خواست‌شان رسیدگی نشود، به اعتصاب‌شان ادامه می‌دهند.

قانون جدید تحصیلات عالی ملکی در ۹ عقرب ۱۳۹۴ نافذ و در جریده رسمی منتشر شده است. در ماده‌ی سی‌وپنجم این قانون آمده است: «معاش اعضای کادر علمی موسسه تحصیلات عالی در مقرره‌ی جداگانه تنظیم می‌گردد».

معترضان می‌گویند با گذشت بیش از سه سال از تنفیذ قانون تحصیلات عالی تا حالا هیچ مقرره‌ای تهیه نشده است. در صورت تنظیم این مقرره حقوق استادان دانشگاه ضمانت قانونی و اجرایی پیدا می‌کند.

قابل ذکر است که این اتحادیه از سال ۱۳۹۲ به این‌سو فعالیت دارد و بیش از ۶۲۰۰ استاد از سراسر دانشگاه‌های کشور به شمول انجمن‌های ولایتی آنان در این اتحادیه عضویت دارند. این اتحادیه در مورد مشکلات دانش‌جویان و استادان به وزارت تحصیلات عالی مشوره و گزارش می‌دهد.

استادان دانشگاه‌های کشور اعتصاب درسی کردند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد