اشرف-غنی-روز-ملی-فرهنگ-بلوچ-را-تبریک-گفت

محمد اشرف غنی، ریسس جمهور کشور با نشر پیامی به مناسبت روز ملی فرهنگ بلوچ، وعده سپرد که برای تقویت و غنامندی فرهنگ بلوچی گام های ارزشمند بر خواهد داشت.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه ارگ ریاست جمهوری که امروز سه‌شنبه(۱۲، حوت) منتشر شده، آمده است که آقای غنی فرارسیدن روز ملی فرهنگ بلوچ را به تمام هموطنان به ویژه مردم شریف بلوچ کشور تبریک و تهنیت گفته است.

اشرف غنی می‌‌افزاید که بلوچ‌ها باشندگان اصیل این خاک هستند و دوشادوش سایر اقوام باهم برادر این سرزمین همیشه برای حفاظت از استقلال، عزت و سربلندی وطن تلاش کرده و قربانی داده اند.

دولت افغانستان با تاکید براینکه قوم بلوچ از حقوق مساویانه با سایر اقوام برخوردار است، در راستای حمایت، حفاظت، تقویت و غنامندی فرهنگ پر بار کشور به ویژه فرهنگ بلوچی با توجه به هدایات قانون اساسی، بیشتر از پیش گام های ارزشمند بر خواهد داشت و در این زمینه از هیچ‌گونه سعی و تلاش دریغ نخواهد ورزید.

این درحالی است که برخی اقوام افغانستان را به بیش از پنجاه قوم تقسیم کرده‌است اما قانون اساسی تنها چهارده قوم پشتون، تاجیک، هزاره، اوزبیک، ترکمن، بلوچ‌ها، پشه‌ای، نورستانی، ایماق، قرقیز، قزلباش، گوجر و براهوی را به رسمیت می‌شناسد.

اشرف غنی روز ملی فرهنگ بلوچ را تبریک گفت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد