اعتراض-باشندگان-هرات-در-مقابل-سفارت-پاکستان

صد ها تن از باشندگان ولایت هرات در غرب کشور در مقابل کنسولگری پاکستان در پی حملات انتحاری اخیر دست به اعتراض زدند.

به گزارش افغان خبر این معترضان امروز شنبه (25جدی) در مقابل کنسولگری پاکستان شعار های مرگ  بر پاکستان سر دادند.

این اعتراض پس از آن صورت می‌گیرد که در هفته گذشته چندین حمله انفجاری و تروریستی در ولایات مختلف کشور، جان مردم بیگناه را گرفت.

این معترضان دولت پاکستان را غیر اسلامی دانسته و از حکومت خواستند تا هرگونه رابطه سیاسی و اقتصادی را با این کشور به زودترین فرصت قطع کنند.

قدیر جویا، مسئولان سازمان روند سبز در ولایت هرات می‌گوید: این حرکت اعتراضی به صورت کاملا خودجوش بوده و با حضور تعداد زیادی از دانشجویان، فرهنگیان، علمای دینی و بازاریان صورت گرفته است.

به بیان او، نا امنی‌های افغانستان همه از جانب دستگاه استخباراتی پاکستان برنامه ریزی می‌شود و همه روزه به خاطر نقشه‌های شوم این سازمان، مردم مظلوم افغانستان قربانی می‌شوند.

او در صحبت‌های خود تاکید بر این کرد که دولت افغانستان می‌بایستی تا هرگونه رابطه دیپلماتیک و اقتصادی با پاکستان قطع کند.

همچنین شماری از جوانان حاضر در این اعتراض که اکثرا دانشجویان بودند از سفارت و کنسول‌گری‌های پاکستان در کشورمان به عنوان “لانه جاسوسی” یاد کرده و گفتند که از طریق همین نمایندگی‌ها نقشه‌های انفجاری و انتحاری طرح ریزی می‌شود.

شیراحمد، یکی از دانشجویان حاضر در این اعتراض گفت که خون افراد بیگناه به خاطر پاکستان ریخته می‌شود و ملت افغانستان دیگر تحمل این گونه عملکردها را ندارند.

به بیان او این کشور مرکز فساد و اختناق است و مردم افغانستان دیگر نیاز به هیچگونه رابطه ای با این کشور ندارد.

آنان ضمن آتش زدن نشان سازمان استخباراتی پاکستان، “آی اس آی” تاکید بر این داشتند که به دلیل اعمال غیر اسلامی و انسانی، این کشور باید نام “اسلامی بودن” را از خود بردارد.

پاکستان در طول چندین سال متهم به حمایت از طالبان و سایر گروه های مخالف مسلح بودند و این امر باعث شده که بار ها سران حکومت و مردم افغانستان در برابر آن کشور واکنش نشان دهند.

اعتراض باشندگان هرات در مقابل سفارت پاکستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد