اعتراض-زنان-افغان-در-پاکستان

شماری از زنان معترض افغان در پاکستان با شعارهای «نان،کار،آزادی»، «عدالت، برابری» از جامعه جهانی خواستار تامین عدالت شده و به رسمیت نشاخته شدن امارت اسلامی در افغانستان تاکید کردند.

به گزارش افغان نیوز؛ در آستانه یک سالگی تسلط  امارت اسلامی بر افغانستان، شماری از زنان معترض افغان امروز (شنبه، ۲۲ اسد) با شعارهای« نان،کار،آزادی»، «عدالت، برابری» و «ما زنان افغانستان به عقب بر نمیگردیم» اعتراض کرده‌اند.

فایزه زیرک، زن معترض می‌گوید که  پس از تسلط امارت اسلامی بر افغانستان، مکاتب بر روی دختران مسدود، فقر و بی کاری به شدت افزایش پیدا کرده است و قتل‌های هدفمند نیز به صورت وسیع رخ می‌دهد.

او افزود که امارت اسلامی به حقوق اساسی مردم به ویژه زنان افغانستان احترام قایل نیست و با رسمیت شناختنه شدن امارت از سوی جامعه جهانی، جفای بزرگ و جبران ناپذیر در حق شهروندان افغانستان است.

نگینه محمودی، زن معترض می گوید: «ما امروز صدا بلند کردیم در برابر جنایات، قوانین ضد زن، کشتار مردم بی‌گناه، قتل و اموال مردم از سوی طالبان».

بانو محمودی از جامعه جهانی خواست تا زنان افغانستان را فراموش نکنند و امارت اسلامی را به رسمیت نشناسند.

او افزود: ۱۵ آگست تاریک‌ترین روز برای مردم افغانستان است و اعتراضات ما علیه قوانین یک جانبه امارت اسلامی ادامه دارد.

این در حال است که شماری دیگر از زنان در کابل نیز دست به اعتراض زده بودند که با فیر‌های هوایی نیروهای امارت اسلامی، این اعتراص بهم خورد.

نصرت کریمی؛ افغان‌نیوز

اعتراض زنان افغان در پاکستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد