اعتراض-زنان-در-کابل-با-فیرهای-هوایی-بهم-خورد

شماری از زنان معترض با شعار‌های «می‌مانیم و می‌سازیم» بار دیگر به خیابان‌ها آمدند و نیروهای امنیتی حکومت با فیرهای هوایی اعتراض آنان را بهم زدند.

به گزارش افغان نیوز؛ در آستانه یک‌سالگی تسلط امارت اسلامی بر افغانستان، زنان معترض امروز (شنبه، 22 اسد) با شعارهای «نان، کار، آزادی» و «می‌مانیم و می‌سازیم» خواستار حقوق‌شان از سوی حکومت سرپرست شدند.

آنان می‌گویند:« اندکی پس از آغاز اعتراضات، نیروهای امارت اسلامی فیرهای هوایی کردند و ما را در یک مطبعه زندانی کردند وپس از پاره کردن شعارهای اعتراضات آزاد کردند».

در یک ویدیویی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده دیده می‌شود که عده‌ای از این معترضان در داخل یک داروخانه هستند و با داد و فریاد می‌گویند که نیروهای حکومت سرپرست آنان را در این داروخانه زندانی کرده اند.

به گفته آنان« امارت اسلامی با استفاده از خشونت می‌خواهند مارا بترسانند اما خودشان از ما زنان می‌ترسند از آگاهی و شگوفایی زنان نیز می‌ترسند و مانع اعتراضات مدنی زنان می‌شوند».

در همین حال، شماری از زنان معترض می‌گویند که پس از اعترض امروز شان، از سوی نیروهای حکومت تحت تعقیب قرار گرفته‌اند و نگران وضعیت امنیتی شان هستند.

اعتراضات خیابانی زنان برای چندمین بار تحت حاکمیت حکومت سرپرست، سرکوب و به خشونت کشیده می‌شود.

طی یک سال اعتراضات زنان، زنان معترض همواره سرکوب و مورد خشونت قرار گرفته اند و شماری از آنان از سوی نیروهای امارت اسلامی شکنجه و زندانی شده‌اند.

اعتراض زنان در کابل با فیرهای هوایی بهم خورد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد